Koleje Mazowieckie zainaugurowały w poniedziałek 7 września drugą edycją kampanii „Koleją podróżujemy wspólnie”. Podobnie jak poprzednio, publikowane spoty dotyczyć będą zachowań w pociągach, na które uwagę zwrócili podróżni.
Pierwsza edycja akcji zorganizowana została w roku ubiegłym. Czas na kolejną.
– Wśród zachowań, które pasażerowie pociągów Kolei Mazowieckich uznali za najbardziej irytujące, i wokół których skupią się spoty, znalazły się m.in. głośne rozmowy przez telefon, spożywanie napojów alkoholowych, czy palenie wyrobów nikotynowych – wymienia Donata Nowakowska – rzecznik prasowy „Kolei Mazowieckich – KM” sp. z o.o. – Spoty emitowane w pociągach, a także na profilach KM na YouTube oraz Facebook mają charakter edukacyjny. Podpowiedzą m.in. jak kupić bilet w pociągu, a także zwrócą uwagę na to, jak nasze wzajemne zachowania wpływają na jakość podróżowania. W kontekście pandemii COVID-19 skupią się także na obowiązku zachowania przepisów dotyczących bezpieczeństwa, takich jak np. zasłanianie ust i nosa.
Celem kampanii jest przede wszystkim uświadomienie podróżnym, że komfort i bezpieczeństwo podróży zależą od wszystkich użytkowników transportu publicznego.