Koleje Śląskie zmieniają trasę pociągu przyspieszonego 40130 „Karlik” w relacji Gliwice – Częstochowa. Pociąg wyjeżdżający ze stacji początkowej o 15.52, pojedzie do Częstochowy (17.47) przez Mysłowice. Nie zatrzyma się na stacjach Ruda Śląska, Świętochłowice i Katowice Załęże.
Jazda drogą okrężną oraz brak obsługi wymienionych przystanków są spowodowane brakiem przepustowości infrastruktury kolejowej na modernizowanym odcinku Dąbrowa Górnicza – Dąbrowa Górnicza Ząbkowice.
W ramach nowej organizacji ruchu układ pociągów dalekobieżnych ulegnie nieznacznym zmianom, które jednak uniemożliwią zaplanowanie „Karlika” w dotychczasowej trasie.
– Innym możliwym technicznie rozwiązaniem byłoby zawieszenie kursowania pociągu w całej trasie, dlatego wspólnie z Zarządcą Infrastruktury podjęliśmy decyzję o tymczasowym zawieszeniu obsługi niektórych przystanków, a także skierowanie pociągu drogą okrężną – informują Koleje Śląskie
Powrót do poprzedniej trasy najprawdopodobniej będzie możliwy w ramach nowego rozkładu jazdy wchodzącego w życie od 13 XII 2020 roku. Z uwagi na wydłużenie czasu jazdy oraz stosunkowo dużą liczbę pociągów na trasie Gliwice – Katowice – Zawiercie nie będzie uruchamiana autobusowa komunikacja zastępcza dedykowana dla obsługi pominiętych przystanków.
Postoje na wszystkich stacjach pośrednich będą realizowane przez pociąg 40718 Gliwice (15:39) – Katowice (16:08) / (16:13) – Zawiercie przyj. (16:55) oraz 40630 Gliwice (16:12) – Katowice (16:40) / (16:47) – Częstochowa (18:27)
Zmiany obowiązywać będą od 9 listopada do 11 grudnia.