System ma swoją wersję zgodną z wytycznymi IPI-6 i w takiej formie został odebrany i funkcjonuje już na obiektach PKP PLK S.A. W sferze bezpieczeństwa KZŁ posiada w swojej ofercie również system łączności dyspozytorskiej (SLK). SLK to centrale tworzące sieć łączności dyspozytorskiej zapewniające komunikację pomiędzy dyżurnymi ruchu a wszystkimi posterunkami w obrębie stacji oraz wzdłuż szlaku kolejowego. KZŁ jest w posiadaniu bezterminowego świadectwa dopuszczenia dla urządzeń starego typu, a model nowej generacji zakończył już badania na poligonie i jest obecnie na końcowym etapie uzyskiwania dopuszczenia zgodnego z instrukcją ie-116.
Szczególnie interesujący jest system analityki biznesowej, może Pan przybliżyć jego możliwości? Jak na tym polu można jeszcze rozwijać system?
To rzeczywiście bardzo interesująca gałąź, którą obecnie można z powodzeniem rozwijać nie tylko w systemach na obiektach kolejowych, ale również na rynku komercyjnym. W czasach cyfryzacji od systemu monitoringu oczekujemy czegoś więcej niż tylko nagrywania i rejestrowania obrazu. Analityka biznesowa może pomóc zarządzać obiektami i co najważniejsze zwiększy bezpieczeństwo na obiektach poprzez wykrywanie i generowanie alarmów w zależności od wykrytych zdarzeń.
Poziom bezpieczeństwa na przejazdach/przejściach kolejowo-drogowych kat. A-F podnosi się z każdym rokiem, co widać w statystykach. Jednak wypadków i kolizji z udziałem pojazdów i pieszych nie można całkowicie wyeliminować. W celu przeciwdziałania wypadkom niezbędne jest wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań, jak system SMOK-2IP-A.