Transmisja danych między serwerem komunikacyjnym a lokalnym sterownikiem
w urządzeniu podlega weryfikacji i jest sprawdzana pod względem zgodności z zadanym komunikatem. W przypadku awarii sieci komunikacyjnej na terenie obiektu, informacje wyświetlane na wyświetlaczu mogą być wygaszone, aby nie wprowadzać podróżnych w błąd, zaś sterownik tablicy systematycznie podejmuje próby połączenia z serwerem i natychmiast po usunięciu awarii ponawia wyświetlanie aktualnych danych. Oprogramowanie urządzenia kompletuje obrazy otrzymane z CSDIP i wyświetla je bez ingerencji w ich zawartość. Dzięki temu pasażer otrzymuje zawsze aktualną informację.
Budowa tablic informacyjnych, konfiguracja oraz oprogramowanie wewnętrzne sprawiają, że do funkcjonującego systemu CASDIP można w dowolnym momencie wpiąć kolejną tablicę. Oprogramowanie (CASDIP) zarządcy sieci kolejowej umożliwia bowiem łatwą konfigurację i diagnostykę wszystkich urządzeń pracujących w systemie.
Zainstalowany system automatyzuje przekazywanie informacji, a jednocześnie pozwala na dokładną analizę i weryfikację statusu funkcjonowania każdego z elementów systemu. Jednakże najistotniejszą cechą najnowszej wersji oprogramowania CSDIP wdrożonej na linii kolejowej 447 jest bezpieczeństwo wymiany danych. Tu warto nadmienić, że Kolejowe Zakłady Łączności wspólnie z gestorem sieci kolejowej tj. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przetestowały setki scenariuszy zachowania się urządzeń w środowisku pracy najnowszego protokołu CSDIP.
Poza Systemem Dynamicznej Informacji Pasażerskiej KZŁ dostarczyły również system telewizji przemysłowej. Warto wspomnieć, że KZŁ Bydgoszcz posiadają dopuszczenie do stosowania na liniach kolejowych własnego Systemu Monitoringu Obiektów Kolejowych (SMOK) na przejazdach kolejowo-drogowych kategorii B, zaś dla kategorii A są w trakcie finalizowania. Na linii kolejowej 447 monitoring obejmuje perony, tunele, windy i jest zgodny z Ipi-4 – najnowszymi wymaganiami zarządcy infrastruktury kolejowej. Oznacza to, że analityka obrazu zaimplementowana jest na specjalnych rejestratorach. System posiada detekcję przekroczenia linii, weryfikację zajętości toru, weryfikację pozostawienia lub usunięcia obiektu itp. W sumie zamontowano 186 kamer cyfrowych i 32 reflektory podczerwieni pozwalające widzieć w nocy, a wszystko to zarządzane jest z jednego stanowiska operatorskiego zlokalizowanego w Grodzisku Mazowieckim.
Zainstalowane na peronach 34 czujniki kontroli zajętości toru to nieodzowny element wdrażanych Systemów Dynamicznej Informacji Pasażerskiej na polskich stacjach. Czujniki przeznaczone są do detekcji obecności składów pociągowych przejeżdżających lub stojących przy peronie, na obserwowanym torze i przekazania tej informacji do Centralnego Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej (CSDIP). Do detekcji pojazdów wykorzystywane są jednocześnie czujniki laserowe i radarowe. Urządzenia są przystosowane do nieprzerwanej pracy w trudnych warunkach atmosferycznych tj. oblodzenie, śnieg, mgła, deszcz, silny wiatr czy też silne nasłonecznienie.
Cały system uzupełnia 36 dużych zegarów dwustronnych z płynnym sekundnikiem oraz 8 dekoderów audio DAD.