Powiązane artykuły
Tomasz Ciecierski: Mag-Train współpracuje z największymi
Tomasz Ciecierski, prezes zarządu Mag- Train Sp. z o.o., pomówił początki spółki, jej potencjał oraz rolę w polskim systemie kolejowym. Raport Kolejowy: Panie Prezesie, na początek pytanie standardowe. Proszę pokrótce przybliżyć Mag-Train Sp. z o.o. Szczególnie interesuje mnie skąd pomysł na działalność na tak trudnym obszarze, jakim jest modernizacja i serwis taboru kolejowego? Tomasz Ciecierski: […]
Maciej Kaczanowski: Przemysł kolejowy wciąż inwestuje w innowacje
Za 5 lat ok. 40% wysoko wykwalifikowanych pracowników przemysłu kolejowego przejdzie na emeryturę. Już teraz polskie i europejskie koleje zmagają się z brakami kadrowymi. Brakuje nam zarówno pracowników z wykształceniem ścisłym STEM (przyp. ang. Science, Technology, Engineering, Mathematics), jak i pracowników typowo produkcyjnych, jak np. wykwalifikowany spawacz, ślusarz czy lakiernik. Aby temu zaradzić, Europejskie Stowarzyszenie […]
Ignacy Góra, Prezes UTK: IV pakiet kolejowy to kolejny krok do ujednolicenia rynku kolejowego [WYWIAD]
IV pakiet kolejowy zmodyfikował również proces udzielania zezwoleń dla pojazdów kolejowych. Dyrektywa 2016/797 w sprawie interoperacyjności przewiduje dwie ścieżki procedowania – przez Agencję Kolejową Unii Europejskiej lub przez krajowe organy ds. bezpieczeństwa. Wybór odpowiedniej ścieżki determinuje planowany obszar eksploatacji pojazdu. Obszar eksploatacji pojazdu obejmujący więcej niż jedno państwo członkowskie Unii Europejskiej wymaga wydania zezwolenia przez […]