Prawie 14 mln zł kosztować będzie modernizacja odcinka linii kolejowej z Inowrocławia do Wapiennej. Remont wpłynie na bezpieczeństwo oraz czas przejazdów pociągów towarowych.
Transport ładunków po torach ogranicza liczbę samochodów na drogach. Na linii wykorzystywanej do przewozów towarowych, po zakończeniu prac między Dziarnowem i Wapiennem pociągi zwiększą prędkość z 40 do 60 km/h. Składy będą mogły zabrać więcej ładunków, gdyż poprawią się parametry trasy – zwiększy się dopuszczalny nacisk z 206 do 221 KN na oś.
Prace przekroczyły półmetek. Między Dziarnowem a Wapiennem wyremontowano tor na odcinku blisko 8 km oraz tory na stacji Wapienno. Wymienione zostały szyny, podkłady oraz tłuczeń. Z efektów prac korzystają kierowcy na przebudowanych przejazdach w Kościelcu, Wielowsi oraz Pakości. Nowa nawierzchnia będzie też na przejazdach w Piechcinie, Zalesiu Barcińskim oraz na drodze Ludkowo – Aleksandrowo. Wykonawcy pozostały prace na 5 km toru. Zakończenie robót planowane jest do października br.
Prace na torach zorganizowane są tak, że zapewniony jest również cykliczny przewóz ładunków do cementowni koło Wapienna oraz do zakładów w Inowrocławiu i Janikowie.
Wartość prac to blisko 14 mln zł netto ze środków budżetowych.