Na siedmiu stacjach na trasie Łódź Kaliska – Zduńska Wola pasażerowie zyskali lepszy dostęp do pociągów. PKP Polskie Linie Kolejowe realizują przebudowę linii na ostatnich odcinkach: Lódź Retkinia – Łódź Lublinek oraz Pabianice – Dobroń. Koszt prac wynosi 387 mln zł.
Nowy wyższy peron dostępny jest już na stacji Łódź Lublinek. Obiekt zyskał wiaty, ławki, czytelne oznakowanie oraz tablice z rozkładem jazdy. Przygotowywane jest także dojście do peronu. Ze względów bezpieczeństwa zamontowane zostały tam już labirynty.
Prace obejmują obecnie peron nr 2 oraz tory i sieć trakcyjną. Po przygotowaniu terenu, układane będą podkłady i szyny, które dołączą do już zamontowanych rozjazdów, nowych torów i urządzeń sterowania ruchem.
Stacja Łódź Lublinek będzie miała 2 nowe komfortowe perony oraz wygodne i bezpieczne dojścia z pochylniami dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Do peronu nr 2 zostanie wybudowane dojście wyposażone w rogatki od strony przejazdu kolejowo-drogowego. Na odcinku Łódź Lublinek – Łódź Kaliska nowa nawierzchnia na przejazdach na ul. Obywatelskiej, ul. Franciszka Plocka i ul. Sanitariuszek zapewni sprawną komunikację drogową.
Zmieniają się także inne stacje i przystanki na trasie Łódź Kaliska – Zduńska Wola. Z nowych peronów korzystają podróżni na stacjach: Zduńska Wola, Pabianice, Łask oraz przystankach Kolumna, Dobroń i Chechło. W Zduńskiej Woli i Pabianicach powstały nowe przejścia podziemne. Dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się, korzystną zmianą jest większa dostępność dzięki windom.
Na odcinkach Łódź Kaliska – Łódź Retkinia, Łódź Lublinek – Pabianice i Dobroń – Zduńska Wola są już nowe dwa tory i sieć trakcyjna. Na pozostałych odcinkach Łódź Retkinia – Łódź Lublinek i Pabianice – Dobroń pociągi kursują już nowym torem. Kontynuowane są prace na sąsiednim torze. Do ułożenia pozostało ok.12 km torów i sieci trakcyjnej.
Między Łodzią Kaliską a Zduńską Wolą ułożono ponad 70 km nowych torów i sieci trakcyjnej. Wyremontowano 23 obiekty, w tym 9 mostów i 3 wiadukty. Poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym zwiększyła modernizacja 15 przejazdów.
Zasadnicze prace, ważne dla ruchu pociągów, zostaną wykonane do końca 2020 r. W kolejnych miesiącach przewidziano prace przy odwodnieniu i szlifowanie szyn. Zakończenie inwestycji w połowie 2021 roku. Po modernizacji linii Łódź Kaliska – Zduńska Wola czas podróży między Łodzią Kaliską a Zduńską Wolą i Sieradzem skróci się o ok. 15 minut.
Projekt pn. „Prace na liniach kolejowych nr 14, 811 na odcinku Łódź Kaliska – Zduńska Wola – Ostrów Wlkp., etap I: Łódź Kaliska – Zduńska Wola” o wartości ok. 387 mln zł netto jest w 65% współfinansowany z unijnego instrumentu „Łącząc Europę” (CEF).