Inwestycje

Leszno: Wiadukt drogowy zastąpił przejazd kolejowo-drogowy

Sprawny ruch pociągów zapewniają nowoczesne urządzenia sterowania. Między Czempiniem a Dolnym Śląskiem wymieniono już ponad 80% infrastruktury kolejowej, czyli ponad 110 km toru i sieci trakcyjnej. Pociągi po nowych torach jeżdżą z Kościana do Starego Bojanowa, z Leszna do Bojanowa i z Rawicza do Żmigrodu. Wkrótce gotowe będą oba tory na odcinkach: Czempiń – Kościan oraz Stare Bojanowo – Leszno.

Poziom bezpieczeństwa poza bezkolizyjnymi skrzyżowaniami, zwiększają przebudowywane przejazdy kolejowo-drogowe. Nowa nawierzchnia i lepsze zabezpieczenia są już na 14 z 24 przejazdów, m.in. na ul. 1 Maja i ul. Dożynkowej w Lesznie.

Po zakończeniu prac i uzyskaniu wymaganych pozwoleń pociągi pojadą między Poznaniem a Wrocławiem z prędkością 160 km/h. Czas przejazdu najszybszych składów między stolicami Wielkopolski i Dolnego Śląska wyniesie ok. 1:30 h.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. realizują projekt „Prace na linii kolejowej E59 na odcinku WrocławPoznań, etap IV, odcinek granica województwa dolnośląskiego – Czempiń” za ok. 1,5 mld zł, z czego ok. 1 mld zł stanowi dofinansowanie z instrumentu Unii Europejskiej „Łącząc Europę” (CEF). Zasadnicze prace na linii planowane są do końca roku.

Dzięki zrealizowanym w ubiegłych latach pracom na linii kolejowej z Poznania do Wrocławia (odcinki: Poznań – Czempiń oraz Wrocławgranica woj. dolnośląskiego) dla podróżnych powstały m.in. komfortowe perony na 20 stacjach i przystankach, m.in. w Czempiniu, Puszczykowie i Żmigrodzie, oraz bezkolizyjne skrzyżowania w Poznaniu, Mosinie i Łęczycy.

Dodaj komentarz