Zawarcie wieloletniej umowy na dostawy energii trakcyjnej z odnawialnych źródeł pomiędzy Łódzką Koleją Aglomeracyjną a PKP Energetyka.
ŁKA jest pierwszym przewoźnikiem w Polsce, który podpisał kontrakt (grudzień 2021 r.) gwarantujący określony wolumen dostaw energii pochodzącej z OZE – w 2022 roku będzie to co najmniej 30%, a już w 2028 r. – 100%. Umowa obowiązuje przez siedem lat, z możliwością przedłużenia o kolejne trzy.
Komunikacja społeczna i działalność marketingowa
W działalności Spółki bardzo istotne jest przekazywanie pasażerom ŁKA aktualnych informacji o zmianach w rozkładzie jazdy, wdrażaniu nowych ofert taryfowych i specjalnych, czy sposobie zakupu biletów. Spółka prowadzi stałą komunikację z klientem na wielu płaszczyznach – za pośrednictwem strony internetowej, profili społecznościowych Facebook, Twitter, Instagram, monitorach w pociągach oraz infolinii. Utrudnienia w ruchu pociągów są dostępne na stronie Infoportal.lka.lodzkie.pl, która umożliwia ich śledzenie online (od lutego 2022 r. również w aplikacji mobilnej Infoportal ŁKA).
Działania marketingowe Spółki koncentrowały się odbudowie potoków podróżnych, promocji nowych kierunków i tras, strategicznych projektów oraz zwiększaniu rozpoznawalności marki. Kluczowy dla omawianego obszaru był rozwój siatki połączeń na obszarze województwa łódzkiego oraz realizacja założeń kolejnego etapu rozwoju Spółki.
Lokalne inicjatywy
Zgodnie z przyjętą strategią, ŁKA wspierała lokalne inicjatywy, współpracowała
z instytucjami samorządowymi i otoczeniem społecznym – organizacjami pozarządowymi, placówkami kultury i innymi podmiotami. Angażowała się społecznie w działania csr służące mieszkańcom i pasażerom, takie jak promocja bezpiecznego podróżowania czy ochrona środowiska.
W okresie letnim Spółka prezentowała swoją ofertę na wielu imprezach plenerowych odbywających się na terenie województwa łódzkiego. Mobilne stoisko przewoźnika było dostępne m.in. podczas Pikników Rodzinnych Województwa Łódzkiego, Open Hair Festival w Sieradzu, Pikniku Rycerskiego i Dni Drzewicy, XXIV Ogólnopolskich Igrzysk LZS w Spale, Dożynek Województwa Łódzkiego w Rogowie, Święta Kwiatów, Owoców i Warzyw w Skierniewicach. Eko punkt ŁKA jest wyposażony w interaktywne urządzenia, dzięki którym mieszkańcy województwa mają dostęp nie tylko do oferty przewoźnika, ale także otrzymują informacje na temat walorów turystycznych regionu i ekologicznych aspektów podróżowania.
Pomimo nadal trwającej pandemii, w 2021 r. zwiększyła się rozpoznawalność marki – ŁKA jest jednym z kluczowych elementów budujących wizerunek województwa łódzkiego. Spółka postrzegana jest jako firma nowoczesna, dbająca o środowisko, oferująca wysoką jakość usług i nastawiona na oczekiwania pasażerów.
ŁKA odpowiedzialna społecznie
Spółka angażuje się w ważne akcje społeczne. Od wielu lat wspiera kampanię „Bezpieczny przejazd” oraz „Kolejowe ABC” Urzędu Transportu Kolejowego. W pociągach przewoźnik emituje spoty, które przypominają zasady bezpieczeństwa przy przekraczaniu przejazdów kolejowych. W ramach kampanii „Kolejowe ABC” spółka wraz z innymi podmiotami rynku kolejowego dociera do dzieci i młodzieży ze szkół i przedszkoli, by propagować zasady bezpieczeństwa oraz wartości i wzorce związane z odpowiedzialnym zachowaniem się podczas korzystania
z transportu kolejowego.