Arriva RP wraca do stołu negocjacyjnego z Województwem Kujawsko-Pomorskim. Marszałek Piotr Całbecki przyjął propozycję nowych rozmów z przewoźnikiem regionalnym. Czy spółka otrzyma zgodę na realizację przewozów na liniach spalinowych? Co z wcześniejszymi ustaleniami między samorządem Województwa a Polregio?
Na początku grudnia Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego poinformował o wyborze Polregio do obsługi połączeń pasażerskich w regionie. Oznaczało to, że przewoźnik realizować będzie także kursy po liniach niezelektryfikowanych, po których do tej pory kursowała Arriva.
Zaskoczenia decyzją nie kryła Arriva, która w oficjalnym oświadczeniu skrytykowała sposób przekazania przewoźnikowi informacji o zmianach i podjęcie decyzji, mimo umówionego kolejnego spotkania negocjacyjnego.
Informacje związane z kolejnym spotkaniem zdementowała przedstawicielka Samorządu Województwa Kujawsko-Pomorskiego, o czym pisaliśmy poniżej.
Rewolucja na kujawsko-pomorskich torach. Polregio zatrudni pracowników Arrivy
Wybór Polregio, jako jedynego przewoźnika, funkcjonującego na zlecenie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko-Pomorskiego, wzbudził wiele emocji. Zdaniem przedstawicieli Arrivy, przewoźnik nie dysponował taborem, dzięki któremu zaspokojone zostałyby oczekiwania mieszkańców regionu. Chodziło m.in. o linię kolejową Bydgoszcz – Chełmża. Po trasie, do kwietnia 2022 r., kursować miałaby autobusowa komunikacja zastępcza.
Arriva nie powiedziała jednak ostatniego słowa. W piątek 3 grudnia przedstawiła Marszałkowi nową ofertę na realizowanie przewozów kolejowych w regionie.
W środę 8 grudnia Marszałek Piotr Całbecki ogłosił, że ponownie podejmie rozmowy ze spółką Arriva. Swoją decyzję tłumaczył „interesem województwa”. Czy Samorząd ponownie przyzna Arrivie obsługę połączeń na liniach niezelektryfikowanych?
Z uwagi na próbę negocjacji, przewoźnik Polregio przedstawić ma okrojoną ofertę na przewozy w województwie, realizowane przez pociągi elektryczne.
Marszałek Piotr Całbecki podkreślił, że propozycja Arrivy zakłada utrzymanie połączeń na linii Bydgoszcz – Chełmża oraz uruchomienie z dniem 1 lutego pociągów Toruń – Sierp. Jak wspomnieliśmy wcześniej, propozycja Polregio mówiła o uruchomieniu tych połączeń z dniem 1 kwietnia 2022 r.