Konsorcja prowadzone przez Alstom i CAF, złożyły oferty o wartości nieco poniżej 2 miliardów dolarów na tabor dla Mayan Train.
Tren Maya (jak nazywa się go po hiszpańsku) to pociąg turystyczny o długości 950 km (1500 mil), który łączyłby popularne plaże Riwiery Maya z miastami, stanowiskami archeologicznymi i wieloma miejscowościami turystycznymi na Półwyspie Jukatan i nie tylko. Na trasie będzie 15 lub 16 stacji.
Przetarg, który został ogłoszony w listopadzie, podzielony jest na cztery elementy i obejmuje dostawę floty składającej się z maksymalnie 42 pociągów elektrycznych i spalinowo-elektrycznych, a także systemów sygnalizacji, ochrony pociągów, telekomunikacyjnych i radiowych oraz centrów sterowania. Zwycięski oferent będzie również zobowiązany do zaprojektowania, zbudowania i wyposażenia zakładów zaplecza technicznego, a także utrzymania floty i świadczenia usług posprzedażowych. Oferta Alstomu to 36,6 mld pesos (1,84 mld USD), podczas gdy CAF zaoferował 37,5 mld pesos.
Pociągi będą obsługiwały pięć odcinków linii z Palenque przez SF Campeche, Izamal i Cancun do Tulum. Istnieje również opcja zakupu dodatkowych 27 zestawów dla pozostałych dwóch części pociągu Majów, które są nowymi i budowanymi między Tulum, Bacalar i Escárcega.
W skład konsorcjum Alstom wchodzą meksykańska firma budowlana Gami i hiszpańska Grupo Azvi, która buduje trzeci odcinek sieci pociągów Majów, od Calkiní w Campeche do Izamal na Jukatanie.
CAF, który dostarczył tabor dla linii Meksyk – Toluca i jedynej podmiejskiej linii kolejowej w Meksyku, współpracuje z hiszpańską firmą budowlaną Rubau.
Wynik przetargu ma zostać ogłoszony 26 maja. Zarówno CAF, jak i Alstom posiadają zakłady produkcyjne w środkowym Meksyku, gdzie mogą budować tabor.