MetrôRio i Visa zainaugurują pierwszy projekt integracji taryfowej w Ameryce Łacińskiej. Korzystając z metra i autobusów Metrô na Superfície (MNS) pasażerowie zapłacą tylko za jeden bilet. Zakupu dokonać mogą przy pomocy karty płatniczej, smartfonu lub zegarka z funkcją NFC, bezpośrednio w kasownikach znajdujących się na pokładzie lub stacji.
Projekt rozpoczął się w czwartek 15 października. Pasażerowie mogą płacić już za bilet zbliżeniowo, bezpośrednio w kasownikach, nabywając tylko jeden bilet na całą podróż.
Dzięki wdrożeniu usługi, realizowanej we współpracy z Visa, jest to pierwszy projekt integracji taryfowej, który akceptuje płatności zbliżeniowe w Ameryce Łacińskiej. Opłata za przejazd będzie naliczana tylko raz, przy wejściu do pojazdu metra lub autobusu. Podróż, bez dodatkowych opłat, trwać może maksymalnie 2 godziny.
– Rozszerzenie płatności zbliżeniowych o usługi Metrô na Superfície jest jednym z procesów transformacji cyfrowych, których się podejmujemy – mówi Simone Pfeil, menedżer ds. Komunikacji i odpowiedzialności społecznej w MetrôRio. – Naszym celem jest zaoferowanie klientowi wysokiej jakości usług i łatwości obsługi, dając tym samym większy komfort podróży.
O projekcie mówią także przedstawiciele Visa w Brazylii.
– Możliwość integracji taryf w metrze i autobusach sprawi, że coraz więcej osób będzie korzystało z tego rozwiązania – mówi Marcelo Sarralha, dyrektor wykonawczy ds. Rozwiązań w Visa w Brazylii.
Udostępnienie kolejnych urządzeń, za pomocą których pasażerowie zapłacą za bilet zbliżeniowo, zmniejszy kolejki przy kasach stacjonarnych i wpłynie pozytywnie na działania „antycovidowe”. Wcześniej usługa wprowadzona była na 41 stacjach, na trzech liniach metra Rio.
MNS jest przedłużeniem metra, trasa obsługiwana jest przez autobusy między stacjami Botafogo i Antero de Quental w Leblon.
System płatności zbliżeniowych udostępniony został przez MetrôRio w kwietniu 2019 r. Pasażerowie mogli nabyć bilet na bramkach wejściowych do metra. Od tego czasu w systemie dokonano ponad milion transakcji NFC. Większość (63 proc.) dokonana została przy pomocy karty płatniczej. Pozostałe płatności (37 proc.) dokonane zostały przy użyciu zegarków, telefonów komórkowych czy bransolet z funkcją NFC.