PKP Polskie Linie Kolejowe oddały do użytku nowe perony na zachodniopomorskich stacjach przystankach. To efekt inwestycji na trasie z Poznania do Szczecina. Koszt prac wynosi ponad 4 mln zł. Jego realizacja możliwa jest dzięki współfinansowaniu z programu unijnego CEF „Łącząc Europę”.
Zmiany zaszły na peronach w Starym Klukomiu, Choszcznie, Morzycy, Kolinie, Szczecinie Zdunowie i Reptowie. Są one dłuższe, szersze i wyższe, co ułatwia wsiadanie do pociągu. Wszystkie te miejsca wyposażone zostały w pochylnie i nawierzchnię antypoślizgową. Dodatkowo umieszczono ścieżki naprowadzające dla osób niewidomych i niedowidzących. Zamontowano nowe wiaty, ławki oraz jaśniejsze oświetlenie. Ułatwieniem w podróżach są tablice z czytelnym oznakowaniem i gabloty z rozkładami jazdy
Na zachodniopomorskim odcinku linii kolejowej Szczecin – Poznań pociągi kursują nowym torem. Ten udostępniony został między Dolicami a Kolinem, Słonicami a Choszcznem oraz Reptowem a Szczecinem Dąbiem.
Wykonawca buduje konstrukcje nowych peronów w Dolicach, Mierzęcinie, Drawinach i Podleścu. W Stargardzie przebudowywany jest pierwszy z czterech wiaduktów. Obiekt zostanie poszerzony, kierowcy zyskają szerszą jezdnię, a dla pieszych i rowerzystów będą chodniki oraz ścieżki. Modernizacja wiaduktów zapewni sprawny i bezpieczny ruch pociągów oraz poprawi komunikację w mieście.
Na szlakach Drawiny – Bierzwnik, Słonice – Kolin oraz Reptowo – Szczecin Dąbie wymieniane są tory, montowana jest sieć trakcyjna oraz urządzenia sterowania ruchem kolejowym.
Między Poznaniem a Szczecinem (ok. 190 km) podróżni zyskają lepszy komfort obsługi na 32 stacjach i przystankach. Efektem prac, po uzyskaniu niezbędnych pozwoleń, będzie krótszy czas podróży. Najszybsze pociągi pojadą między stolicami Wielkopolski i Pomorza Zachodniego nawet o około 50 minut krócej, poniżej 2 godzin. Poziom bezpieczeństwa zwiększa nowe urządzenia sterowania oraz lokalne centra terowania w Poznaniu i Stargardzie.
Inwestycja „Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Poznań Główny – Szczecin Dąbie” warta ponad 4 miliardy złotych jest współfinansowana z instrumentu Unii Europejskiej „CEF” („Łącząc Europę”). Zakończenie zasadniczych prac planowane jest do końca 2022 roku. To jedno z największych przedsięwzięć realizowanych w ramach Krajowego Programu Kolejowego.