PKP Polskie Linie Kolejowe oddały do użytku zmodernizowane perony na stacjach i przystankach między Szczecinkiem a Runowem Pomorskim. Inwestycja, poprawiająca warunki podróży koleją na Pojezierzu Drawskim i Ińskim, kosztowała prawie 165 mln zł.
Po zakończonych pracach pasażerowie wsiadają do pociągów z dostępniejszych peronów na stacji w Czaplinku oraz na 10 przystankach: Jelenino, Silnowo, Czarne Małe, Żelisławie Pomorskie, Bobrowo Pomorskie, Rzęśnica, Suliszewo Drawskie, Drawsko Pomorskie, Wiewiecko i Węgorzyno.
Perony są dłuższe, szersze i wyższe, co ułatwia wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Z myślą o osobach o ograniczonej możliwości poruszania się wykonano pochylnie i antypoślizgową nawierzchnię wraz ze ścieżkami naprowadzającymi. Zamontowane zostały nowe wiaty i ławki. Jaśniejsze, energooszczędne oświetlenie poprawiło bezpieczeństwo. Ułatwieniem w podróżach są tablice z czytelnym oznakowaniem i gabloty z rozkładami jazdy. Przy zmodernizowanych peronach zamontowano około 100 stojaków na rowery, co umożliwia połączenie dwóch ekologicznych środków transportu.
Wykonane prace umożliwiły atrakcyjne podróże pociągiem po regionie. Kolej pozwala również na bezpieczny przejazd ciężkich składów towarowych, dowożących m. in. sprzęt wojskowy na poligon w Drawsku Pomorskim.
Między Szczecinkiem a Runowem Pomorskim wyremontowano około 65 km torów, most, 3 wiadukty i 25 przepustów. Przepustowość linii zwiększył odbudowany drugi tor między Szczecinkiem a Łubowem na odcinku około 25 km. Większy poziom bezpieczeństwa zapewnia nowy system sterowania ruchem. Podobny efekt przyniosła przebudowa 51 przejazdów kolejowo-drogowych, które zyskały nową nawierzchnię oraz urządzenia przejazdowe.
Wartość modernizacji linii między Szczecinkiem a Runowem Pomorskim wynosi blisko 165 milionów złotych. Inwestycja współfinansowana jest przez Unię Europejską z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego.