– Tworząc specyfikację przetargową położyliśmy duży nacisk na to, żeby konstrukcja tramwajów była lekka, a nacisk osi był równomiernie rozłożony, aby negatywnie nie oddziaływały na nasze tory oraz rozjazdy – dodaje Krzysztof Balawejder.
Rynek pojazdów szynowych jest specyficzny. Nie kupuje się gotowego towaru „z półki”. Zamawiający określa, jakie parametry ma spełniać pojazd, a producent dopiero po podpisaniu umowy zaczyna budować, czasem nawet konstruować odpowiednie pojazdy (oczywiście najczęściej w oparciu o swoje dotychczasowe realizacje i know-how). Tak więc Gammy dla Wrocławia jeszcze nie istnieją, ale wiadomo, że będą to konstrukcje zbliżone do modeli już jeżdżących m.in. po Poznaniu, ale nie identyczne. Poza tym, wiele szczegółowych ustaleń będzie dokonywanych na etapie produkcji pierwszego egzemplarza.
Jedno jest już pewne – tramwaje będą nie tylko nowoczesne, ale i ładne. Ich charakterystyczny design będzie stanowił rozwinięcie wielokrotnie nagradzanego w kategorii wzornictwa przemysłowego, tramwaju Moderus Gamma LF 01 AC. Producent dał MPK 5 lat gwarancji na pojazdy, a dodatkowo na perforację korozyjną, pękania i powłoki lakiernicze – 15 lat.