Raport z Polski Tramwaje Wydarzenia

MPK Wrocław rozpoczyna trzecią “torową” inwestycję [ZDJĘCIA]

Wrocławskie MPK rozpoczęło dwie ważne inwestycje torowe. Pierwsze prace rozpoczęły się na ul. Złotoryjskiej, drugie – na skrzyżowaniu Podwala z ul. Sądową. Inwestycja skoordynowana została tak, by nie wprowadzać zmian w komunikacji. Trzeci remont ruszy w sobotę – 20 lutego. Wówczas na drogach wystąpić mogą minimalne utrudnienia.

Fot. MPK Wrocław

Ekipy budowlane wkroczyły na torowisko przy ul. Złotoryjskiej, które będzie łącznikiem pomiędzy powstającą TAT, a ulicą Legnicką. Drugim miejscem, w którym rozpoczęły się prace jest skrzyżowanie Podwala z ulicą Sądową, gdzie MPK wymieni rozjazd dla tramwajów skręcających w prawo od strony placu Orląt Lwowskich. W sobotę torowcy przystąpią do remontu torów na skrzyżowaniu ul. Powstańców Śląskich i Kutnowskiej, nieopodal zajezdni tramwajowej Borek.

Złotoryjska na zielono

Torowisku na ulicy Złotoryjskiej, obecnie zamkniętemu z powodu prac nad TAT, przewoźnik poświęci szczególną uwagę.

– To właśnie tamtędy nasze tramwaje będą objeżdżały tory na placu Strzegomskim i placu Jana Pawła II, które planujemy wyremontować w tym roku – mówi prezes MPK Krzysztof Balawejder.

 

Remont będzie kompleksowy. Spółka wymieni rozjazd przed skrzyżowaniem z ulicą Legnicką (na wysokości przystanku „Dolmed”) oraz szyny – aż do skrzyżowania z ulicą Strzegomską. Na tym odcinku powstanie zielone torowisko.

– Na pewno docenią to mieszkańcy ulicy Złotoryjskiej. Tramwaje będą pokonywały tę trasę znacznie ciszej niż jeżdżą po standardowych torach – podkreśla prezes MPK Krzysztof Balawejder.

 

Zakres prac kończy się w miejscu, w którym rozpoczyna się plac budowy TAT. Terminy zakończenia robót na obu budowach są skoordynowane, więc podróżni nie muszą przejmować się zmianą tras ani rozkładów jazdy. MPK prace planuje zakończyć w marcu tak, by tramwaje mogły pojechać ul. Złotoryjską gdy tylko zakończy się pierwszy etap budowy trasy na Nowy Dwór.

Z Podwala w prawo

MPK kontynuuje prace na skrzyżowaniu Podwala, Krupniczej i Sądowej. W ubiegłym roku wymieniło rozjazd od strony ul. Świdnickiej. Tym razem przewoźnik zajmie się tym, który pozwala na skręt tramwajom jadącym od placu Orląt Lwowskich w ulice Sądową i odwrotnie.

–  Rozjazd i zabudowa torowiska nie są tam w najlepszym stanie – wyjaśnia rzecznik prasowy MPK Bartosz Naskręski. – Wymienimy je na nowe. Zwrotnica w tym miejscu będzie oczywiście odwodniona i ogrzewana.

 

Co ważne, utrudnienia w ruchu drogowym będą minimalne.

– Obecnie nie kursuje tamtędy żadna linia tramwajowa, nie będzie więc objazdów. Nie zamykamy też ruchu aut ani pieszych. Wygrodzimy tylko część jezdni, na której będą prowadzone roboty. Kierowcy oraz przechodnie będą musieli po prostu tylko trochę bardziej uważać podczas przemieszczania się w pobliżu – zaznacza Naskręski.

 

Tutaj również prace potrwają według planu do końca marca.

Dwa tramwaje na jednym torze

Inwestycją bardzo ważną zarówno dla pasażerów MPK, pieszych, jak i kierowców samochodów, będzie remont torów na skrzyżowaniu ulic Powstańców Śląskich i Kutnowskiej. Mowa o miejscu pomiędzy przystankiem „Orla” a zajezdnią „Borek”, w którym linia tramwajowa przecina jezdnię ulicy Powstańców Śląskich prowadzącą w stronę al. Karkonoskiej.

Dodaj komentarz