Powstanie zajezdni tramwajowej na zachodzie miasta ma jednocześnie zwiększyć zasób baz logistycznych oraz stać się miejscem, obsługującym linie tramwajowe w zachodniej części miasta, w tym nowe linie na Popowice i Nowy Dwór, bez konieczności wykonywania pustych przebiegów.
MPK będzie opierać proces projektowania inwestycji na doświadczeniach innych miejskich przewoźników. W ostatnich latach, podobne inwestycje przeprowadzano w Szczecinie, Poznaniu oraz Łodzi.
Nowe linie tramwajowe
Trwa już budowa Trasy Autobusowo-Tramwajowej na Jagodno. Za 20 miesięcy wydzielonym kanałem komunikacyjnym pojadą autobusy. – Już teraz budujemy fundamenty słupów trakcyjnych, odwodnienie czy geometrię przystanków, tak by móc ruszyć z projektowaniem i budową torowiska, gdy tylko dostaniemy ministerialne wytyczne – mówi Monika Kozłowska-Święconek, dyrektorka Biura Zrównoważonej Mobilności UM Wrocławia.
W fazie końcowej jest także projektowanie trasy tramwajowej na Swojczyce. Przetarg na jej budowę ma odbyć się planowo w drugim kwartale tego roku, a oddana do użytku ma zostać w roku 2026.
– W tym roku zakończymy również projekty tramwaju na Maślice. Do tego dochodzi dodatkowy tor i nowa trasa na Klecinę czy przedłużenie tramwaju na Borowskiej do Szpitala – wymienia Monika Kozłowska-Święconek. – Tylko te zapinane właśnie inwestycje szykowane na najbliższe lata, to 11 km nowych tras. Czyli tyle samo, ile trasy oddane w 2023 przez Popowice, Szczytniki i na Nowy Dwór – podsumowuje.