Pociągi będą wyposażone m.in. w klimatyzację, komfortowe fotele, drzwi wejściowe z systemem odskokowo-przesuwnym, urządzenia informacji wizualno-dźwiękowej dla pasażerów, ogólnodostępną sieć WI-FI, platformę dla osób z niepełnosprawnościami, miejsca dla wózków inwalidzkich, przestrzeń do przewozu rowerów i wózków dziecięcych, toalety z udogodnieniami dla osób z niepełnosprawnościami, monitoring wizyjny czy urządzenia do bezpośredniej komunikacji z obsługą pojazdów.,
Powiązane artykuły
Rusza V Konkurs Kultury Bezpieczeństwa i przyjmowanie zgłoszeń do Magazynu Kultury Bezpieczeństwa
Kapituła przyzna tradycyjne już nagrody i wyróżnienia w kategorii „Nagroda Kultury Bezpieczeństwa”, które obejmują zgłoszenia w kategoriach: czynnik ludzki – edukacja; rozwiązanie techniczne; rozwiązanie systemowe; pasażer z niepełnosprawnością; praca dyplomowa. Urząd Transportu Kolejowego zachęca uczestników konkursu do publikacji pracy w Magazynie. Szczegóły dostępne są w formularzu (formularza do konkursu). Jeżeli zgłoszenie zostanie zakwalifikowane do publikacji […]
Dolnośląski marszałek apeluje w sprawie pociągów humanitarnych
Prezentujemy pismo Marszałka Województwa Dolnośląskiego Cezarego Przybylskiego skierowane do wszystkich marszałków województw. Apel dotyczy współpracy przy przewozach kolejowych od granicy polsko-ukraińskiej do poszczególnych województw obywateli Ukrainy uciekających przed wojną. Autor zaznacza, że dzięki koordynacji i współpracy między administracją samorządową a rządem oraz PKP PLK i PKP Intercity tego typu działania będą przeprowadzane sprawniej. Treść pisma: […]
Na kolejową mapę wraca stacja Kraków Bonarka [ZDJĘCIA]
Na stacji Kraków Bonarka znów zatrzymują się pociągi. Pasażerowie skorzystać mogą z dwóch nowoczesnych peronów oraz kładki. Inwestycja realizowana była na linii między Krakowem a Skawiną. Na stacji Kraków Bonarka powstały dwa perony o długości 200 oraz 300 metrów. Platformy są wyższe i większe, niż przedtem. Posiadają ścieżki naprowadzające oraz nawierzchnię o zróżnicowanej strukturze i […]