Stadler wygrał przetarg Azienda Transporti Milanesi SpA (ATM) na dostawę do 50 nowych tramwajów dla Mediolanu. Umowa ramowa, która już została podpisana, obejmuje produkcję do 25 tramwajów o długości 25 metrów i do 25 pojazdów ok. 35-metrowych – oba typu TRAMLINK. Na każdy pojazd obowiązuje 5-letnia gwarancja.
W ramach kontraktu ATM zamówił w Stadlerze 14 tramwajów dużej ładowności. Inwestycja sfinansowana zostanie z włoskiego funduszu PNRR (Piano Nazionale di Ripresa e Resilienza). Zgodnie z zapisem, wszystkie pojazdy trafią do Mediolanu do czerwca 2026 r.
Mniejsze tramwaje TRAMLINK podobne będą do pojazdów zamówionych w roku 2020. Składają się z trzech modułów i mają ok. 25 metrów długości. Pierwszy tramwaj przyjechał do Mediolanu 1 grudnia 2022 roku. Jego testy na ulicach miasta trwają.
Wersje TRAMLINK o dużej pojemności mają pięć modułów. To pojazdy dwukierunkowe, niskopodłogowe i dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Z każdej strony znajduje się czworo drzwi. Innowacyjne wózki zapewniają płynną jazdę także na ciasnych zakrętach.
Szczególną uwagę zwrócono na bezpieczeństwo pasażerów, kierowców i pieszych. Ergonomicznie zaprojektowana kabina motorniczego maksymalizuje pole widzenia. Ponadto TRAMLINK wyposażono w system antykolizyjny i kamery, eliminujące martwe punkty. Gwarantują one bezpieczeństwo.
– Jesteśmy dumni, że ATM po raz kolejny wybrała tramwaje Stadlera do usprawnienia i rozwoju transportu publicznego w Mediolanie – powiedział Iñigo Parra, dyrektor generalny Stadler Valencia. – Nasze pojazdy wyznaczają standardy w zakresie osiągów, niezawodności, bezpieczeństwa, powszechnej dostępności, komfortu i najnowocześniejszej technologii. Jesteśmy przekonani, że odniosą sukces również tutaj, w Mediolanie.