Régie des Transports Métropolitains (RTM), operator zarządzający transportem publicznym w Marsylii podpisał kontrakt z firmą CAF na zakup 15 nowoczesnych tramwajów. Inwestor oszacował koszt zakupu na 57 milionów euro. W ramach podpisanej umowy ujęto zapis o możliwości rozszerzenia zamówienia o kolejne pojazdy, w przypadku dalszego rozwoju sieci tramwajowej. To kolejny kontrakt ze strony francuskiej dla firmy CAF.
Jakie tramwaje wyprodukuje CAF?
RTM wybrało tramwaje peronowe Urbos. To nowoczesne, miejskie pojazdy szynowe. Modele należące do tej gamy urządzeń cieszą się dużym uznaniem pasażerów – są komfortowe i zapewniają wygodne podróżowanie przez zatłoczone miasta.
Zamówienie zakłada dostarczenie do Marsylii 15 składów tramwajowych. Producent zbuduje każdy pojazd z siedmiu modułów pasażerskich. Pojedynczy liczy 42,5 metra długości. Tramwaje zostaną zbudowane na konstrukcji niskopodłogowej – o wysokości progu odpowiadającej budowie peronów na przystankach w Marsylii.
Co zastaniemy we wnętrzu tramwajów? Producent zapewni modułowe fotele pasażerskie o podwyższonym komforcie. Lekka konstrukcja tych elementów może być szybko wymieniona w razie uszkodzenia, a jednocześnie zachowuje wysoki poziom odporności mechanicznej (producent wspomina, że fotele tramwajowe są „wandaloodporne”).
Ponadto, produkowane przez CAF Urbosy są wyposażane w systemy klimatyzacji oraz ogrzewania. Dzięki temu pasażerowie korzystający z transportu miejskiego mogą przemieszczać się wygodnie w każdych warunkach pogodowych.
Transport publiczny w Marsylii
Marsylia jest jednym z najbardziej zaludnionych miast Francji, wyprzedza ją jedynie Paryż. Duża część z 900 tysięcy mieszkańców każdego dnia korzysta z nowoczesnego transportu publicznego obsługiwanego przez RTM.
Nowe tramwaje produkowane przez CAF planowo skierowane zostaną do obsługi trzech linii należących do sieci miejskiej. Prawdopodobnie będą także jeździły w przyszłości po rozbudowanej trasie T3 (według planów rozszerzona zostanie w kierunku północnym oraz południowym od centrum miasta).
Malowanie zewnętrzne wagonów będzie nawiązywało do już poruszających się po Marsylii pojazdów miejskich. W nawiązaniu do tradycji (w Marsylii znajduje się port) wykończenie kolorystyczne będzie związane z motywami morskimi.