TransComfort, BU M&MR Trading Polska Sp. z o.o., rozwija swoją ofertę i dostosowuje się do klientów, którzy szczególnie teraz poszukują rozwiązań bezpiecznych, terminowych i w koncepcji „just-in-time”. Dlatego w portfolio TC pojawiły się m.in. maźnica dla wagonów towarowych o obniżonej masie czy systemy oczyszczania powietrza w pojazdach szynowych z bakterii i wirusów (w tym wirusa COVID-19).
Maźnica BA386 o obniżonej masie (przeznaczona dla wagonów towarowych; z możliwym obciążeniem do 25 ton) jest produktem rewolucyjnym – masa gotowego odlewu została zmniejszona do 65 kg, co przekłada się na znaczną redukcję zużycia szyny, a smukła konstrukcja i niższa masa przyczyniają się do spadku emisji CO2 nawet o 10%. Maźnicę można dowolnie obrandować, adaptując ją do danej identyfikacji wizualnej lub koloru. W związku z technicznymi, ekonomicznymi i środowiskowymi korzyściami, maźnica zastąpi oferowane do tej pory maźnice BA182.
TransComfort, BU M&MR Trading Polska Sp. z o.o., reaguje także na bieżące potrzeby rynku, które wynikają z walki z pandemią i oferuje systemy oczyszczania powietrza w pojazdach szynowych, które skutecznie eliminują (w prawie 100%) możliwość rozprzestrzeniania się wirusów, mikrobów i bakterii. Wykorzystują one filtry HEPA, technologię RPCO i promieniowanie UV-C nie tylko do oczyszczania powietrza, ale także do dezynfekcji powierzchni, dzięki automatycznemu procesowi ozonowania czynników szkodliwych – wirusów (w tym COVID-19), bakterii, alergenów, sierści, kurzu, pleśni, grzybów, pigmentów farb, a nawet cząsteczek radioaktywnych. System działa w trakcie podróży oraz podczas postoju. Dzięki temu pasażerowie mogą poruszać się zdezynfekowanym pojazdem oraz oddychać czystym powietrzem.
Kolejną nowością jest rozpoczęcie współpracy z włoską firmą Marini Impianti Industriali. Producent oferuje rozwiązania z zakresu telekomunikacji, urządzeń pomiarowych oraz systemów diagnostyki – dla drogi szynowej oraz napowietrznej sieci jezdnej. W jego portfolio znajdują się m.in. system bezpiecznej transmisji danych (TDS) w oparciu o medium światłowodowe, który zapewnia poziom nienaruszalności bezpieczeństwa SIL-4, system do pomiaru obciążeń pionowych (SMCV), czujniki złącza szynowego (CGM), czujniki badania temperatury szyny (MTR), cyfrowe interfejsy do diagnostyki przytorowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym, system diagnostyczny (DIAG-TE) oraz panel kontroli ciągłości (QCC) zapewniający bezpieczeństwo prac utrzymaniowych w tunelach w zakresie sieci 3kV DC lub 2x25kV AC. Dane z urządzeń diagnostycznych mogą być gromadzone w scentralizowanym systemie diagnostyki (SDC) – oprogramowaniu w całości zaprojektowanym i stworzonym przez Marini Impianti Industriali. System na bieżąco monitoruje najważniejsze parametry elektryczne urządzeń, dzięki czemu można zdiagnozować ich stan za pomocą odpowiednich algorytmów. Powyższe rozwiązania zostały już sprawdzone i dopuszczone we Włoszech i Słowenii (system SMCV). Obecnie rozpoczęły się prace przygotowawcze w zakresie certyfikacji systemów Marini na rynek polski – ich powszechne użytkowanie zdecydowanie zwiększy bezpieczeństwo w kolejowych przewozach towarowych i pasażerskich, a także ułatwi proces diagnostyki i utrzymania elementów infrastruktury kolejowej.