Centrum Wsparcia Klienta (CWK) to działający całodobowo zespół, który zapewnia pasażerom pomoc na każdym etapie podróży. W przypadku utrudnień na kolei, spowodowanych np. niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi, CWK organizuje zastępczy transport podróżnych do stacji docelowej czy wydawanie poczęstunków na dworcach. Pracownicy CWK współpracują z załogami pociągów pasażerskich oraz koordynują obsługę pasażerów o ograniczonej sprawności ruchowej. W czasie wakacyjnych podróży wsparciem służą także pracownicy punktów InfoDworzec.
Powiązane artykuły
Rzecznik Praw Pasażera Kolei podsumował ubiegłoroczną działalność
Rzecznik Praw Pasażera Kolei podsumował swoją ubiegłoroczną działalność. W roku 2019 wpłynęły do niego 263 wnioski o wszczęcie postępowania oraz 184 inne zgłoszenia. 30 proc. z nich dotyczyło odwołań od wezwań do zapłaty wystawionych z powodu braku ważnego biletu, 24 proc. odszkodowań za opóźnienie lub odwołanie pociągu, a 19 proc. zwrotu należności za niewykorzystane bilety. […]
UTK kontroluje pociągi
Na nieprawidłowe funkcjonowanie systemu kolejowego można poskarżyć się do Prezesa UTK. W 2021 r. do UTK wpłynęło 1349 zapytań, skarg i wniosków pasażerskich (o 30% więcej niż w 2020 r.). Liczba przyjętych zgłoszeń jest analogiczna do tej, którą zanotowano w okresie 2018 – 2019, co świadczy o ponownym zainteresowaniu pasażerów transportem kolejowym na poziomie sprzed pandemii koronawirusa SARS-CoV-2. […]
Nowe połączenia kolejowe na Warmii i Mazurach
Połączenia kolejowe na części linii kolejowej nr 38 w relacji Ełk – Giżycko – Ełk (3 pary) oraz wzmocnienie jedną parą pociągów odcinka Olsztyn Główny – Ełk – Olsztyn Gł. będą realizowane do 30 sierpnia 2025 roku (z możliwością wydłużenia), zgodnie z rozkładem: Olsztyn Główny 4:09 – Ełk 7:03 Ełk 7:35 – Giżycko 8:20 Giżycko […]