Prezes Urzędu Transportu Kolejowego wystosował alert bezpieczeństwa po uzyskaniu informacji o przypadkach uszkodzeń (pęknięć) spoin belek w obszarze przegubu wagonów kontenerowych serii Sggrss 80’ oraz Sggrss 90’.
W toku działań operacyjnych spółka Eurowagon sp. z o.o. wykryła uszkodzenia spoin belek w obszarze przegubu wagonów kontenerowych serii Sggrss 80’ oraz Sggrss 90’. Uszkodzenia objawiały się spękaniem malatury na spoinach oraz rdzawymi wyciekami w obszarze spoin. Uszkodzenia następowały w wagonach wyprodukowanych między 2021 r. a 2023 r. przez firmę Nymwag.
Według pozyskanych informacji przyczyną uszkodzeń były błędy i niedostateczny nadzór na etapie produkcji wagonów.
Producent wagonów przygotował procedury naprawcze poszczególnych spoin, a także zaleca, aby:
- naprawione spoiny sprawdzić po przejechaniu 200 000 km lub po dwóch latach,
- w przypadku braku pęknięć na wspornikach przegubu po przejechaniu
200 000 km lub po dwóch latach następną kontrolę przeprowadzić podczas planowanego przeglądu.