Pesa dostarczyła na Sardynię wszystkie zamówione przez Trenitalię pociągi ATR220TR. To pierwsza w historii spółki sytuacja, gdy wyprodukowane w Bydgoszczy pojazdy szynowe musiały być transportowane drogą morską. Pierwsze z dziesięciu pojazdów rozpoczęły regularne kursy z pasażerami.
Wyprodukowane w Bydgoszczy pociągi pierwszy etap podróży na Sardynię odbyły drogą lądową – do portu Villa San Giovanni dotarły torami. Następnie na wyspę popłynęły promem.
Włoski narodowy przewoźnik Trenitalia podpisał z Pesa umowę na dostawę 44 spalinowych pojazdów typu ATR 220Tr w 2013 roku, a w zeszłym roku skorzystał z opcji i zamówił dodatkowe 14 sztuk tych pojazdów. 10 z nich to pojazdy dostarczone właśnie na Sardynię. Produkcja ostatnich czterech trwa i trafią do Włoch w pierwszym kwartale 2021.
W sumie we Włoszech eksploatowanych jest już 95 pojazdów Pesa, a ostatecznie będzie ich 99. Jeżdżą nimi pasażerowie między innymi w rejonach Florencji, Pizzy, Padwy, Bergamo czy Bolonii, a teraz także Sardynii.
Pesa uzyskała do tej pory 23 homologacje zagraniczne. Pojazdy Pesa wykorzystują przewoźnicy kolejowi w Niemczech, Włoszech, Czechach, na Litwie, Białorusi i Ukrainie, a tramwajami podróżują mieszkańcy Moskwy, Kijowa, Sofii, rumuńskiego Cluj, węgierskiego Szeged i Kaliningradu. W tej chwili spółka, poza umową z Trenitalia, produkuje elektryczne zespoły trakcyjne dla czeskiego RegioJet i tramwaje dla Jassy w Rumunii.