Samo drążenie tunelu ma ruszyć w IV kwartale 2026 r. i potrwać do III kwartału 2028 r.
– Kolej Dużych Prędkości to wielka szansa rozwojowa dla Polski, ale sam tunel będzie ogromnym i kluczowym projektem dla mieszkańców Łodzi. Początkowe uciążliwości związane z budową zaprocentują w kolejnych latach. Miasto zyska wiele szybkich połączeń z największymi miastami, ale nie będzie to wpływało na komfort życia mieszkańców, bo pociągi będą mknęły kilkadziesiąt metrów pod ziemią – zaznacza prezes CPK dr Filip Czernicki.
Cały fragment linii 85 między Warszawą a Łodzią zostanie oddany do użytku w 2032 r., czyli razem z otwarciem nowego lotniska krajowego. Podróż pociągiem między wspomnianymi wyżej miastami skróci się wówczas do ok. 40 minut. Inwestycja to istotny krok w realizacji kolejowego projektu „Polska 100 minut”, który usprawni połączenia i stanie się ważnym krokiem w walce z wykluczeniem komunikacyjnym wśród Polaków.