Tabor

Pierwsze FLIRTY trafiły do Kolei Mazowieckich

Najnowsze pojazdy FLIRT dla Kolei Mazowieckich zostały wyposażone w pokładowy system ETCS GUARDIA wzorzec 3.4.0 – własne rozwiązanie producenta opracowane w ramach joint venture AngelStar powołanego przez Stadlera i spółkę Mermec. Pokładowy system Guardia obsługuje zarówno poziom 1 i 2 ETCS, uzyskał homologację zgodnie z najnowszą wersją TSI CCS 2016/919 i został zintegrowany z systemem SHP.

– Realizacja projektu dla Kolei Mazowieckich jest dla nas szczególnym wyzwaniem także ze względu na fakt, że uzyskane zezwolenie do eksploatacji dla pojazdu FLIRT KM oznacza jednocześnie pierwszą homologację własnego pokładowego systemu ETCS produkcji Stadlera. Tym bardziej cieszę się i jestem dumna, że udało nam się zrealizować to wyzwanie z sukcesem – podkreśla Magdalena Dankowska, dyrektor projektu.

 

Koleje Mazowieckie podpisały umowę ramową na zakup 71 ezt FLIRT w styczniu 2018 roku. Kontrakt obejmuje zakup kolejno: 6 sztuk ezt do obsługi trasy WarszawaDziałdowo, 12 sztuk ezt do obsługi trasy SochaczewWarszawaCelestynów, 12 sztuk ezt do obsługi trasy Skierniewice – WarszawaMińsk Mazowiecki, 15 sztuk ezt do obsługi trasy Góra Kalwaria – Czachówek – Warszawa – Modlin, 16 sztuk do obsługi trasy WarszawaTłuszcz, 10 sztuk dwuczłonowych ezt do obsługi relacji: Radom –  Dęblin, RadomSkarżysko-Kamienna, RadomDrzewica, RadomWarka.

Projekt pod nazwą „Zakup 6 sztuk nowych pięcioczłonowych Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych.” uzyskał dofinansowanie na poziomie 79% kwoty wydatków kwalifikowalnych  w ramach działania 7.2 Infrastruktura kolejowa, Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020. Wartość całkowita projektu to 153,30 mln zł (brutto), z czego dofinansowanie to 96,02 mln zł.

Dodaj komentarz