Budowa nowego torowiska na ul. Kujawskiej w Bydgoszczy wkracza w kolejny etap. W połowie października odbyły się na nim pierwsze testy. Regularne połączenie z górnego tarasu miasta do centrum możliwe będzie jeszcze w tym roku.
W testach udział brały trzy tramwaje. Sprawdzana była m.in. infrastruktura na przystankach oraz poprawne funkcjonowanie sieci trakcyjnej. Próby będą powtarzane w najbliższych dniach. Drogowcy radzą, by w miejscu modernizacji ul. Kujawskiej zachować szczególną ostrożność.
W związku z przygotowaniami do uruchomienia regularnych kursów tramwajów, w obrębie ul. Kujawskiej zmieniła się organizacja ruchu. Na rondzie Kujawskim obowiązuje już ruch okrężny. Czynne są też obie jezdnie ul. Wojska Polskiego.
Obecnie prace realizowane są przy zachodniej jezdni ul. Kujawskiej, od strony dzielnicy Szwederowo oraz przy wjeździe na pl. Kościeleckich, co również poprawi płynność ruchu. Ponadto, trwa układanie chodników oraz instalowanie urządzeń związanych z bezpieczeństwem, w tym barier ochronnych w okolicach przystanków.
W budowie jest również odcinek torowiska na ul. Toruńskiej.
Lada chwila rozpoczną się prace przy tworzeniu dynamicznego muralu, zdobiącego ściany wykopu. O tym pisaliśmy już wcześniej:
Projekt tramwajowego muralu w Bydgoszczy wybrany [WIZUALIZACJA VIDEO]
Niedługo także rozpoczną się prace przy przebudowie ostatnich jezdni dochodzących do ronda Kujawskiego od strony ul. Solskiego i wylotu na Inowrocław.
Rozbudowa ulicy Kujawskiej to największy projekt komunikacyjny realizowany w centrum Bydgoszczy. Koszt inwestycji, łącznie z zakupem nowoczesnych tramwajów i zrealizowaną już przebudową węzła Szarych Szeregów przekroczy 350 mln zł. Inwestycja polega na budowie nowego torowiska tramwajowego i drugiej jezdni na odcinku od ronda Kujawskiego do ronda Bernardyńskiego. Konieczna była także modernizacja obu rond oraz dróg dojazdowych. Powstaje również infrastruktura dla pieszych i rowerzystów. Na jezdni wschodniej ul. Kujawskiej wydzielony zostanie buspas. Wszystkie rozwiązania dostosowywane są do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, co oznacza m.in. budowę pochylni dla wózków, wyposażenie sygnalizacji drogowej w sygnalizatory dźwiękowe czy wbudowanie elementów ryflowanych ułatwiających orientację. Wiosną planowane są też nasadzenia nowych drzew i krzewów.