Uruchomiony zostanie system drzwiowy i system informacji pasażerskiej, a także zainstalowane zostaną automaty biletowe ViP.
Szkolenia motorniczych
Istotnym krokiem w przygotowaniu do przyszłej regularnej eksploatacji tramwajów TRAMLINK jest szkolenie motorniczych ViP. Ma ono na celu umożliwienie każdemu z nich prowadzenie wszystkich typów tramwajów poczdamskich.
O TRAMLINKU dla Poczdamu
Tramwaje TRAMLINK są całkowicie niskopodłogowe i pozbawione barier, co jest szczególnie korzystne dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej.
Mają długość 42 metrów – są o około 12 metrów dłuższe od wcześniej używanych Variobahnów i mogą pomieścić do 246 pasażerów, z czego 74 na miejscach siedzących. Wejście na pokład jest możliwe dzięki ośmiu drzwiom, co pozwala na szybką zmianę pasażerów. Jasne i przestronne wnętrza charakteryzują się szerokimi przejściami i brakiem schodów w całym pojeździe.
Dostępne są specjalne foteliki dla rodziców z dziećmi, które zapewniają wystarczająco dużo miejsca dla małych pasażerów i ich rodziców. Cztery specjalnie wyznaczone obszary wielofunkcyjne ułatwiają transport wózków dziecięcych i balkoników, a dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich przygotowano dwa oddzielne obszary.
Pojazd był produkowany w zakładach Stadlera w Środzie Wielkopolskiej oraz w Walencji w Hiszpanii, gdzie obecnie przechodzi ostateczny montaż drugi pojazd. Produkcja i uruchomienie pojazdów od trzeciego do trzynastego zamówionego do Poczdamu będzie odbywać się w zakładach Stadlera w Berlinie i Velten.
Dane techniczne
- Pojemność: 246 osób, w tym 74 miejsca siedzące i 172 miejsca stojące
- Niska podłoga: 100 procent
- Wysokość wejścia: 30 cm
- Długość: 42 metry
- Szerokość: 2,30 metra
- Wysokość: 3,60 m
- Średnica koła: 61,5 cm
- Szerokość przejścia w przedziale pasażerskim: 70 cm
- Szerokość przejścia w modułach podwozia: 50 cm
- Szerokość pojedynczego siedziska: 42,5 cm
- Waga: 55,9 ton
- Materiał nadwozia: stal dupleksowa
- Ilość drzwi: sześć podwójnych, dwoje pojedynczych
- Moc silnika: 6 x 100 kilowatów
- Strefy wielofunkcyjne: cztery, w tym dwie dostępne dla osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich