Do 2023 r. zakończyć się ma elektryfikacja linii PKM i nowego przystanku kolejowego Gdańsk Firoga. Spółka PKM jeszcze w tym roku ogłosi przetarg na jej wykonanie. Prace skoordynowane zostaną z elektryfikacją i rozbudową linii nr 201 – inwestycji realizowanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe.
Inwestycja PKM powstanie między Matarnią a gdańskim lotniskiem. Prace nad projektem budowlanym i wykonawczym elektryfikacji i przystanku rozpoczęły się w 2019 r. Kosztowały ok. 2,5 mln zł.
Jak zapowiada Tomasz Konopacki, rzecznik PKM, w rozmowie z portalem Trojmiasto.pl, aktualnie prowadzone są odbiory projektów i procedowane jest zezwolenie na budowę. Jego wydanie spodziewane jest w drugiej połowie br.
Inwestycja planowana przez PKM będzie skoordynowana z inwestycją PKP PLK – elektryfikacją linii 201. Ta bowiem łączy się w Rębiechowie z trasami nr 248 i 253, po których kursują pociągi PKM. W ramach inwestycji, PKP PLK zelektryfikują i rozbudują do dwóch torów linię w kierunku Kaszub.
Jak informuje portal Trojmiasto.pl, jako pierwsza zelektryfikowana mogłaby zostać linia nr 201, na odcinku 2 km, między Gdańskiem Osową a Rębiechowem, łącząc go z linią PKM. To pozwoliłoby uruchomić pociągi elektryczne na całym odcinku między Gdańskiem Wrzeszczem a Gdańskiem Osową już w 2023 r. W dalszą drogę do Gdyni pasażerów zabrałyby już szynobusy spalinowe.
PKM w najbliższym czasie planuje także budowę nowego przystanku – Gdańsk Firoga, zlokalizowanego w pobliżu terenu, na którym funkcjonują firmy z branży IT. Peron wyglądać będzie podobnie, do już wybudowanych przystanków na linii PKM. Te zaprojektowane zostały przez gdańskie Biuro Budownictwa Komunalnego. Wzór perforacji na czerwonych wiatach będzie nawiązywał do branży informatycznej.
Do przystanku Gdańsk Firoga, zlokalizowanego między przystankami Matarnia – nr 6 i Port Lotniczy – nr 7, przypisany zostanie numer nawiązujący do branży informatycznej – 6@.
Źródło: trojmiasto.pl