Stały rozwój przewozów intermodalnych odnotowuje również spółka PKP CARGO INTERNATIONAL, która w tym segmencie osiągnęła wzrost pracy przewozowej z 132 mln tkm w drugim kwartale 2020 roku do 144 mln tkm w analogicznym okresie 2021 roku. Warto zauważyć, iż segment intermodalny generuje już ok. 39 proc. pracy przewozowej spółki. Grupa PKP CARGO INTERNATIONAL realizuje długoterminowe i regularne przewozy w korytarzu północ południe w obu kierunkach: Paskov – Koper, Trnava – Koper, Karviná – Koper oraz Mělník – Koper. Założenia PKP CARGO, dotyczące przechodzenia z przewoźnika dla przemysłu ciężkiego w operatora logistycznego, wyraźnie potwierdza także usługa CONNECT OPERATOR, prowadzona przez spółkę PKP CARGO CONNECT. Pod marką CONNECT OPERATOR uruchomiono pociągi operatorskie m.in. na trasie Małaszewicze – Warszawa – Duisburg, Małaszewicze – Warszawa – Piacenza oraz Małaszewicze – Warszawa – Hamburg.
Powiązane artykuły
105 lat Kolei Transsyberyjskiej
W październiku tego roku obchodzimy ważne dla całego sektora kolejnictwa święto. Równo 105 lat temu, 18 października (według innych źródeł 5 października) 1916 roku oddano do użytku linię kolejową, która wynosi obecnie 9259 kilometrów. Do tej pory Kolej Transsyberyjska to najdłuższa na świecie trasa kolejowa! Jak przebiega trasa Kolei Transsyberyjskiej? Trasa Kolei Transsyberyjskiej przebiega przez […]
Rozbudowany i odnowiony dworzec w Złotnikach otwarty dla podróżnych [ZDJĘCIA]
Modernizacja dworca kolejowego w Złotnikach została zakończona, a jej koszt wyniósł ok. 3,5 mln zł. Korzystający z dworca zyskali komfortową przestrzeń do podróży – ale nie tylko. Budynek przeszedł gruntowną rewitalizację. Został także powiększony – o pomieszczenia przeznaczone dla Straży Gminnej oraz Centrum Kultury i Biblioteki Publicznej Gminy Suchy Las. Dobudowane zostały garaże, a przed […]
LOTOS Kolej czeka na nowy tabor. W czerwcu dojadą dwie lokomotywy
Nowe typy lokomotyw zastępują „leciwe” pojazdy trakcyjne, wyprodukowane w latach 1970-1979, do niedawna użytkowane przez LOTOS Kolej, tj. ET40, M62, 183 czy jeszcze obecnie eksploatowane typy ET22 oraz EU07, które cechowała niska sprawność techniczna wynikająca z ich wieku. Ponadto dobiegł końca proces modernizacji własnych lokomotyw manewrowych SM42 na 6Dg. Zakończenie eksploatacji zaawansowanego wiekowo taboru przełożyło […]