PKP Intercity otrzymało zgodę na uruchomienie komercyjnych pociągów na dwóch trasach. Jak czytamy w dokumentacji, pociągi do Zakopanego mogłyby być obsługiwane przez jednostki ED250.
Prezes UTK wydał kolejne dwie decyzje dot. uruchomienia komercyjnych pociągów PKP Intercity. Tym razem decyzje dotyczą tras: Gdynia Główna – Zakopane – Gdynia Główna oraz Gdynia Główna – Gliwice – Gdynia Główna.
Gdynia – Gliwice
Urząd Transportu Kolejowego przyznał PKP Intercity otwarty dostęp dla pasażerskich przewozów kolejowych na trasie krajowej Gdynia Główna – Gliwice – Gdynia Główna, realizowany liniami kolejowymi nr 1, 2, 4, 9, 137 oraz 202, w okresie od 10 grudnia 2023 r. do 9 grudnia 2028 r. Na pełnej trasie przewoźnik we wskazanym terminie będzie mógł uruchomić 3 pary pociągów na dobę codziennie. Ponadto w ramach krótszych relacji, PKP Intercity będzie mogło uruchamiać jedną parę pociągów na trasie Warszawa Wschodnia Gliwice oraz dwie pary pociągów na trasie Gdynia Główna – Warszawa Zachodnia.
Ekspresy PKP Intercity w ramach tej decyzji będą mogły zatrzymywać się na stacjach: Gdynia Główna, Sopot, Gdańsk Oliwa, Gdańsk Wrzeszcz, Gdańsk Główny, Tczew, Malbork, Iława Główna, Ciechanów, Warszawa Wschodnia, Warszawa Centralna, Warszawa Zachodnia, Włoszczowa Północ, Zawiercie, Sosnowiec Główny, Katowice, Zabrze, Gliwice.
Jak czytamy w decyzji Prezesa UTK, na trasie Gdynia Główna – Gliwice PKP Intercity będzie realizować przewozy przy pomocy pojazdów typu ED250 lub składami wagonowymi.
Gdynia – Zakopane
Drugą decyzją Prezesa UTK jest przyznanie PKP Intercity otwartego dostępu na potrzeby obsługi trasy Gdynia Główna – Zakopane. Na wnioskowanej trasie od 10 grudnia 2023 r. do 9 grudnia 2028 r., PKP Intercity będzie mogło uruchamiać codziennie 3 pociągi na dobę w relacji Gdynia Główna – Zakopane, na odcinkach:
Oczywiście uruchamianie codziennych połączeń byłoby dopiero możliwe w momencie zakończenia prac przez PLK, które wiążą się z udostępnieniem infrastruktury na kolejowej zakopiance w trakcie ferii zimowych oraz wakacji.
Co ciekawe, w tej decyzji również czytamy, że PKP Intercity otrzymało zgodę na obsługę pociągów przez jednostki ED250, czyli Pendolino.
Na trasie Gdynia Główna – Zakopane – Gdynia Główna (…) Przewoźnik będzie realizował przewozy przy pomocy pojazdów ED250 lub składami wagonowymi z lokomotywą – czytamy w decyzji Prezesa UTK.