Pasażer

PKP Intercity przedstawiło nowy roczny rozkład jazdy

PKP Intercity zaprezentowało nowy roczny rozkład jazdy pociągów. Wejdzie on w życie 10 grudnia. Co się zmieni? Przede wszystkim spółka uruchomi więcej pociągów międzynarodowych. Zwiększy także połączenia kursujące w kategorii InterCity (IC) i obsługiwanych nowoczesnym taborem.

PKP Intercity przedstawiło nowy roczny rozkład jazdy pociągów (fot. archiwum / PKP IC)
PKP Intercity przedstawiło nowy roczny rozkład jazdy pociągów (fot. archiwum / PKP IC)

O 10 grudnia spółka PKP Intercity uruchamiać będzie średnio 417 pociągów dziennie. To o 27 więcej niż obecnie. W sezonie wakacyjnym na torach będzie 454 pociągów (w 2023 r. – 430).

Zwiększy się też średniodobowa liczba połączeń międzynarodowych całorocznych z 52 do 63. Utrzymana zostanie dotychczasowa liczba połączeń do/z Poznania, Trójmiasta, Szczecina, Olsztyna, Bydgoszczy, Kielc oraz Lublina. Zwiększy się natomiast liczba połączeń do/z Warszawy, Krakowa, Białegostoku, Opola, Łodzi, Wrocławia i Rzeszowa.

PKP Intercity zwiększa liczbę połączeń międzynarodowych

W grudniu na tory wyjedzie większa liczba pociągów międzynarodowych. Dzienny pociąg IC Odra połączy Kraków z Berlinem, a po drodze zatrzyma się m.in. w Katowicach, Opolu, Wrocławiu czy Zielonej Górze. Natomiast skład IC Danubius zapewni poranne połączenie Wrocławia i Krakowa z Wiedniem oraz wieczorny powrót. Pociąg będzie składał się z dwóch grup wagonów – jedna wyruszy ze stolicy Małopolski, druga z Dolnego Śląska. Wagony połączą się w Bohuminie, skąd wyruszą dalej do Austrii. Ponadto od 10 grudnia połączenie IC Chopin zacznie kursować w wydłużonej relacji z Warszawy do Monachium. Nocny pociąg przejedzie przez trzy kraje i po drodze zatrzyma się m.in. w Krakowie, Ostrawie, Wiedniu oraz Salzburgu.

Nowe połączenia krajowe i wydłużone relacje

Od 10 grudnia w rozkładzie jazdy pojawi się nowy pociąg TLK Szczeliniec, który połączy Kraków z Jelenią Górą, zatrzymując się po drodze między innymi w Katowicach, Nysie czy Kłodzku. Podróżni będą mieli do dyspozycji także 2 nowe łączone pociągi do Kłodzka. Składy IC Heweliusz oraz TLK Rozewie pojadą z Trójmiasta przez Bydgoszcz do południowej części Dolnego Śląska. Podczas podróży pasażerowie będą mogli się przesiąść we Wrocławiu do pociągu jadącego do Kłodzka, który będzie obsługiwany zmodernizowanym pojazdem ED74. Uzupełnieniem siatki połączeń na trasie WarszawaBiałystok będzie nowy skład IC Esperanto, a między Przemyślem a Krakowem – pociąg IC Łukasiewicz. Oba będą kursowały w niedziele.

Dodatkowo w nowym rocznym rozkładzie jazdy pociąg IC Górski kursować będzie w zmienionej relacji Świnoujście – Hrubieszów, a skład IC Zamoyski pojedzie z Kołobrzegu aż do Rzeszowa, a nie jak dotychczas do Hrubieszowa.

Od nowego rozkładu jazdy część pociągów będzie miała wydłużone relacje zapewniając obsługę kolejnych miejscowości. Pociąg EIP 1602/6102 relacji WarszawaWrocław dojeżdżać będzie do Jeleniej Góry i Wałbrzycha. Skład IC Fredro, kursujący dotychczas z Wrocławia do Warszawy, pojedzie dalej aż do Białegostoku. Natomiast trasę IC Morcinek relacji LublinKatowice przewoźnik wydłuży do Gliwic. Pociąg IC Skaryna kursujący do tej pory na trasie Terespol – Warszawa będzie dojeżdżał do Łodzi, a pociąg IC Rejewski, obsługujący trasę BydgoszczWarszawa, pojedzie do Lublina.

Całoroczne bezpośrednie połączenia do Zakopanego

Dotychczas, ze względu na prace modernizacyjne prowadzone na trasie KrakówZakopane, bezpośrednio pociągiem do stolicy Tatr można było dojechać tylko w wakacje i ferie zimowe, a przez pozostały okres korzystając z zastępczej komunikacji autobusowej do/z Krakowa.

Dodaj komentarz