Grudzień to już dziewiąty miesiąc pandemii w Polsce. Od początku jej trwania spółki Grupy PKP oraz Fundacja Grupy PKP włączają się w walkę z koronawirusem i jego społecznymi skutkami. Kolejnym działaniem jest włączenie infolinii PKP Intercity do obsługi obywateli kontaktujących się z Głównym Inspektoratem Sanitarnym.
Dzięki współpracy spółek z Grupy PKP z administracją rządową infolinia PKP Intercity została przyłączona do krajowego systemu infolinii GIS. Współpracę z Pionem Cyfryzacji Kancelarii Prezesa Rady Ministrów koordynowali członkowie zarządu Polskich Kolei Państwowych S.A. i PKP Intercity S.A.
– Przez wsparcie infolinii Głównego Inspektoratu Sanitarnego swoimi konsultantami spółka PKP wzmacnia jeden z najważniejszych frontów walki z pandemią koronawirusa. Dzięki konsultantom PKP pacjenci mogą łatwiej uzyskać rzetelne i kompetentne informacje. Rozmowa, możliwość uzyskania porady jak zachować się w sytuacji niebezpiecznej dla zdrowia swojego i innych są tu bezcenne, zwłaszcza jeśli można się o nie zwrócić bez konieczności wychodzenia z domu. Ta inicjatywa nie po raz pierwszy już pokazuje, że na polską kolej, Polska i Polacy mogą zawsze liczyć. Od pierwszych dni pandemii spółki Skarbu Państwa, w tym największe, do których należy PKP, podejmują tak wiele działań na rzecz dobra wspólnego – powiedział Maciej Małecki, sekretarz stanu w Ministerstwie Aktywów Państwowych
O działaniach Grupy PKP mówią także członkowie zarządu.
– Grupę PKP tworzą spółki, którym nieobce są zasady społecznej odpowiedzialności biznesu i przede wszystkimi solidarności społecznej. W tym trudnym czasie, jaki jest pandemia COVID-19, wszystkie racjonalne działania mające na celu walkę z nią i jej skutkami są bardzo pożądane. Najistotniejszym wsparciem były środki pieniężne przekazane na rzecz placówek medycznych i ośrodków diagnostycznych, ale cieszę się, że kolej, wykorzystując swoje zasoby, może zaoferować także inne formy wsparcia – mówi Rafał Zgorzelski, członek zarządu PKP S.A.
– PKP Intercity po raz drugi włącza się w takiej formie w walkę z epidemią koronawirusa w Polsce. Podczas wiosennej fali epidemii 12 konsultantów infolinii zostało oddelegowanych do wsparcia Telefonicznej Informacji Pacjenta Narodowego Funduszu Zdrowia. Obecnie 13 konsultantów wspiera obsługę telefoniczną Polaków kontaktujących się z Głównym Inspektoratem Sanitarnym. Nie byłoby to możliwe, gdyby nie szybka reakcja i chęć pomocy ze strony PKP Intercity i naszego partnera. Konsultanci przeszli odpowiednie szkolenia i nabyli niezbędną wiedzę, by nieść w ten sposób pomoc obywatelom naszego kraju – mówi Artur Resmer, członek zarządu PKP Intercity S.A.
W związku z obecną sytuacją epidemiczną od listopada konsultanci infolinii PKP Intercity wspierają obsługę telefoniczną obywateli kontaktujących się z Głównym Inspektorem Sanitarnym. Na początku do współpracy z GIS zaangażowanych zostało 9 osób, a od grudnia zespół ten został powiększony o kolejne 4 osoby. Oddelegowani do współpracy z GIS konsultanci infolinii pracują od poniedziałku do piątku w godz. 9-20, udzielając odpowiedzi i porad na pytania związane w głównie z kwarantanną, testami na COVID-19, diagnostyką, świadczeniami zdrowotnymi, zasiłkami czy aplikacjami wspierającymi walkę z koronawirusem. Poza specjalnym przeszkoleniem oraz materiałami przygotowanymi przez GIS konsultanci otrzymali również wparcie i pomoc liderską.
Od początku trwania pandemii spółki z Grupy PKP i Fundacja Grupy PKP, podobnie jak inne kluczowe przedsiębiorstwa Skarbu Państwa, podjęły szereg działań ukierunkowanych na walkę z jej skutkami. Milionowe darowizny zostały przekazane placówkom szeroko rozumianej służby zdrowia – szpitalom, laboratoriom, ośrodkom badawczym oraz organizacjom pomocowym. Pomoc spółek kolejowych skierowana była także to personelu medycznego – lekarzy, pielęgniarek i ratowników.