Rośnie konstrukcja nowego peronu nr 4 i powstają pierwsze wyjścia z przejścia podziemnego. PKP Polskie Linie Kolejowe kontynuują prace na stacji Olsztyn Główny. Inwestycja warta jest ok. 400 mln zł.
Na stacji Olsztyn Główny wykonawca pracuje nad przebudową torów i sieci trakcyjnej. Przy pomocy ciężkich maszyn układa kolejne elementy, które zapewnią sprawny przejazd pociągów pasażerskich, a także towarowych. Łącznie na stacji Olsztyn Główny jest już ok. 4 km nowych torów i podkładów oraz 20 rozjazdów.
Nad peronem widać kolejne słupy i bramki, na których rozwieszana jest sieć trakcyjna. Wykonawca położył już półtora kilometra okablowania systemu sterowania ruchem kolejowym.
W ramach prac powstaje nowe przejście podziemne. Jak informują PKP PLK, wybudowano już trzy segmenty konstrukcji. Obiekt połączy Zatorze z pl. Konstytucji 3 Maja, zapewniając dostęp do wszystkich peronów.
Wykonawca rozpoczął budowę wyjść na peron czwarty. Stalowe zbrojenia wyznaczają linię ścian. Następnie zostaną wypełnione betonem. Obiekt wyposażony w windy, a także schody ruchome zapewni wygodny dostęp do pociągów także osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się.
Wykonawca rozpoczął prace na peronie trzecim od demontażu zabytkowej wiaty. Wkrótce ją zabezpieczy i podda renowacji. W kolejnym etapie wykonawca przystąpi do rozbiórki połowy peronu. Z drugiej połowy peronu trzeciego podróżni cały czas mają zapewniony dostęp do pociągów.
Zaawansowane prace są na peronie czwartym. Domykana jest 300-metrowa konstrukcja, która ułatwi wsiadanie do pociągów. Układane są pierwsze płyty nawierzchni. Peron planowany jest do udostępnienia podróżnym jesienią.
Przy tak szerokim zakresie robót na stacji Olsztyn Główny utrzymany jest rozkładowy ruch pociągów. Dostęp na perony odbywa się od strony dworca tymczasowego przy ul. Partyzantów oraz dotychczasowym przejściem podziemnym.
Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za ok. 400 mln zł ze współudziałem środków unijnych z POPW, zapewni podróżnym oczekiwany komfort obsługi. Osoby o ograniczonych możliwościach poruszania się zyskają lepszy dostęp na perony. Ułatwieniem będą windy oraz schody ruchome. Wykonawca planuje zakończyć inwestycję w 2024 roku.