Uczestnicy spotkania podkreślili wagę współpracy i potrzebę inicjowania nowych działań badawczo-rozwojowych. Posłużą one rozwojowi sektora kolejowego, a także umożliwią rozwijanie i promowanie polskich naukowców oraz nauki. Potwierdzono, że konieczna jest budowa kolejnych konsorcjów w celu uczestnictwa w międzynarodowych programach badawczych, które mogą przynieść wymierne rezultaty wszystkim zaangażowanym podmiotom.
Powiązane artykuły
Kolej najbezpieczniejszym środkiem transportu lądowego. UTK prezentuje analizy
Jak podkreślił Prezes UTK dr inż. Ignacy Góra, w trakcie XIII edycji konferencji i warsztatów specjalistycznych Rail 22 „Zarządzanie bezpieczeństwem i kryzysem – obszary ryzyka dla systemu kolejowego”, dużym problemem jest pomijanie przez maszynistów sygnału „Stój” lub uruchomienie pojazdu kolejowego bez zezwolenia. To, zdaniem Prezesa UTK, wymaga dalszej poprawy i spoczywa w obowiązku przewoźników. W […]
RAFAMET dostarczy swoje urządzenia do Budapesztu
Kolejne zamówienie dla firmy RAFAMET S.A. Tym razem produkowane w Kuźni Raciborskiej maszyny pracować będą w stolicy Węgier, gdzie znajduje się najstarsza linia kolei podziemnej w Europie kontynentalnej. Fabryka Obrabiarek RAFAMET S.A. jest producentem obrabiarek specjalnych do obróbki kolejowych zestawów kołowych i należy w tej branży do czołówki przedsiębiorstw działających na rynku globalnym. Spółka niedawno […]
Czerpiąc z doświadczenia i patrząc w przyszłość
potwierdzenie słuszności działań podejmowanych w kierunku doskonalenia kompetencji. Poprzez Ośrodek Certyfikacji Wyrobów oraz Laboratorium jako jednostka notyfikowana (NoBo 1940) oraz jednostka uprawniona zgodnie z rozporządzeniem w sprawie interoperacyjności kolei, posiadamy akredytowane systemy jakości oparte o normy PN EN 17065 (certyfikacja), PN EN 17020 (inspekcja), PN EN 17025 (laboratorium). Akredytacje są podstawą do utrzymywania autoryzacji Urzędu Transportu Kolejowego (w ramach transportu […]




