Do elektrociepłowni w Elblągu znów dojadą pociągi z węglem. PKP Polskie Linie Kolejowe zakończyły remont mostu nad rzeką Elbląg. Inwestycja kosztowała 12 mln zł.
Obiekt o długości 575 metrów nad rzeką Elbląg przeszedł naprawę uszkodzonych elementów konstrukcji stalowej oraz przyczółków i filarów. Wykonawca inwestycji poprawił izolację mostu i zabezpieczył konstrukcje przed korozją. Całość odmalował.
Prace te pozwoliły przywrócić ruch kolejowy na moście, zapewniając dojazd do elektrociepłowni pociągów z węglem.
Remont mostu był kolejnym etap prac na linii kolejowej nr 254 Tropy – Braniewo, na odcinku Tropy – Elbląg Zdrój, których celem była poprawa kolejowego dostępu do elektrociepłowni. W 2022 r. na 2,5-kilometrowym odcinku wymieniono podkłady i szyny, oczyszczono i uzupełniono podsypkę z tłucznia oraz wyregulowano tor. Na dwóch przejazdach kolejowo – drogowych i drogach dojazdowych na ul. Nizinnej oraz ul. Żuławskiej jest nowa nawierzchnia drogowa. Wartość tych prac wyniosła 3,5 mln zł, które pochodziły ze środków własnych PLK S.A.