PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na wykonanie ekspertyzy geologiczno-geotechnicznej wraz z opracowaniem Projektu Wzmocnienia Podtorza oraz kosztorysu inwestorskiego dla prac na 0,5 km odcinku linii kolejowej nr 132 Bytom Wrocław Główny, na szlaku z Lewina Brzeskiego do Brzegu.
Ekspertyza geologiczno-geotechniczna ma na celu ochronę nośności podtorza wspomnianej linii, na torze nr 1 i 2 szlaku Lewin Brzeski – Brzeg (127,8 km – 128,3 km).
Dokumentacja musi zostać sporządzona na podstawie przyjętych parametrów eksploatacyjnych:
- prędkość pociągów pasażerskich – 160 km/h
- prędkość maksymalna pociągów towarowych – 120 km/h
- dopuszczalny nacisk osi – P≤221 kN.
Sporządzona ekspertyza oraz kosztorys inwestorski to pierwszy etap prac naprawczych podtorza na odcinku Lewin Brzeski – Brzeg. Roboty torowe i okołotorowe pozwolą zlikwidować wprowadzone na trasie ograniczenia prędkości. Finalnie pociągi przejadą po torach z prędkością rozkładową.
– Parametry wzmocnionego podłoża powinny zagwarantować uzyskanie na górnej warstwie podtorza budowanego parametrów odpowiednich dla danej klasy toru – czytamy w ogłoszeniu o przetargu.
Usługi wykonywane będą na terenie Stacji Eksploatacji Opole Główne.
Ofertę z wymaganymi dokumentami złożyć należy za pomocą Platformy Zakupowej PKP PLK (https://zamowienia.plk-sa.pl) do 2 marca 2020 r., do godz. 10.00.
Przedsiębiorstwo, które wygra przetarg, na sporządzenie dokumentacji będzie miało czas do 31 sierpnia 2020 r. Do dnia 14 sierpnia br. wykonawca dostarczy zamawiającemu opracowanie w wersji papierowej, w celu wstępnej weryfikacji.
Szczegóły przetargu dostępne są na Platformie Zakupowej PKP PLK.