Ładunki węgla dostarczane w styczniu do portów w południowej Rosji wzrosły i wyniosły 25,9 mln ton. To o 1,2 proc. mniej niż w styczniu roku 2019. Jak przedstawiają się dostawy do pozostałych portów?
Na północny-zachód dotarło 10,7 mln ton (2,9 proc. mniej), zaś do portów południowych 7 mln ton (wzrost o 2,7 proc.), a do rosyjskich portów Dalekiego Wschodu – 8,3 mln ton (spadek o 2,1 proc.)
Węgiel stanowił w styczniu 45,7 proc. eksploatowanych towarów, a ropa naftowa – 31,6 proc. Metale żelazne – 8,1 proc, zaś nawozy 5,1 proc.
Węgiel wysyłany do terminali morskich wyniósł 11,8 mln ton, co stanowi spadek o 1,6 proc. Do rosyjskich portów południowych dostarczono zaś 1,2 mln ton paliwa stałego (spadek o 44,8 proc). Do portów północno-zachodnich dotarło 3,8 mln ton (spadek o 4,3 proc). Na Daleki Wschód Rosji dojechało ok. 6,8 mln ton (spadek 5,4 proc.).
Wolumen załadunku ropy naftowej dostarczonej do terminali morskich w styczniu wyniósł 8,2 miliona ton, co stanowi wzrost o 4,1 proc. Ok. 3,1 miliona ton towarów wysłanych zostało do portów na południu, dając wzrost o 2,8 proc., około 4,4 miliona ton przetransportowanych zostało na północny zachód (wzrost o 4,3 proc) i 0,7 miliona ton na Daleki Wschód w Rosji – to skok o 8,8 proc.