Zazwyczaj pierwszy dzień kwietnia kojarzy się z żartami primaaprilisowymi. W tym dniu doszło jednak w Poznaniu do podpisania umowy na wykonanie przez H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych modernizacji 90 wagonów dla PKP INTERCITY SA.
Podpisanie umowy było efektem rozstrzygnięcia przez PKP Intercity przetargu na naprawy 90 wagonów starszych typów 111A, a także 141A. Było to drugie postepowanie bowiem pierwsze spółka unieważniła. Drugie postępowanie w tej sprawie ogłoszono w listopadzie 2020 roku. Do przetargu zgłosiły się dwa podmioty, obok FPS był także Mag-Train w konsorcjum z Pozbud. Korzystniejszą ofertę złożył ten drugi jednak oferta konsorcjum została odrzucona przez PKP Intercity. Ostatecznie teraz udało się PKP Intercity znaleźć dodatkowe pieniądze w budżecie i rozstrzygnąć przetarg na korzyść FPS Cegielski.
W uroczystości podpisania umowy wzięli udział między innymi Maciej Małecki – sekretarz stanu w Ministerstwie Aktywów Państwowych, Andrzej Bittel – sekretarz stanu, pełnomocnik rządu ds. przeciwdziałania wykluczeniu komunikacyjnemu w Ministerstwie Infrastruktury, Bartłomiej Wróblewski – poseł na Sejm RP, Marek Chraniuk- prezes zarządu PKP Intercity SA, a także Adam Laskowski- członek zarządu Spółki, Krzysztof Laskowski – prezes H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych, a także Cezariusz Lesisz, Prezes Zarządu ARP S.A.
Nowe wagony będą komfortowe, bezpieczne, ekologiczne. Producent wyposaży je w nowe, cichsze wózki. FPS Cegielski na kontraktach tych zarobi 1 mld 750 mln zł.
– W roku 2016 nikt by nie uwierzył, że za kilka lat takie kontrakty będziemy realizowali – mówił przedstawiciel FPS.
Nowe wagony pojawią się na liniach łączących północną Polskę z południem, a także Szczecin z Warszawą. PKP Intercity wykorzysta je również w połączeniach realizowanych do Niemiec i Austrii.