O współpracy związanej z promocją polskiego produktu mówił także Prezes Zarządu PKP S.A.
– Cieszę się, że Polskie Koleje Państwowe mogą włączyć się w działania podnoszące świadomość społeczeństwa w zakresie wyboru towarów spożywczych oznaczonych znakiem PRODUKT POLSKI. Wspieranie producentów opierających swoją działalność na sprzedaży krajowych produktów to dobry krok w stronę umacniania potencjału polskiej gospodarki oraz jej dalszego rozwoju – mówił Krzysztof Mamiński, Prezes Zarządu Polskich Kolei Państwowych S.A.
Do akcji odniósł się również prezes Zarządu PKP PLK.
– PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. jako zarządca narodowej sieci linii kolejowych realizują ważne dla społeczeństwa i gospodarki zadania. Spółka, w możliwym zakresie, włącza się też w promocję produktów wytworzonych w Polsce, z użyciem polskich surowców, oznaczonych znakiem PRODUKT POLSKI. Wspieramy polskich przedsiębiorców i firmy działające na terenie Polski, gdyż to wzmacniania potencjał polskiej gospodarki i sprzyja jej rozwojowi – powiedział Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
… oraz przedstawiciele Poczty Polskiej.
– Poczta Polska w swej ponad czterysta sześćdziesięcioletniej historii niejednokrotnie dawała wyraz swemu patriotycznemu duchowi, odgrywając niebagatelną rolę podczas wojen i innych dziejowych burz. Dziś, w dobie pokoju, jako Narodowy Operator Pocztowy, za kwestię fundamentalną dla umocnienia filarów państwa przyjmujemy patriotyzm gospodarczy. Przykładem tej postawy jest chociażby podjęta współpraca z licznymi rodzimymi przedsiębiorstwami. Od 2016 roku prowadzimy politykę sprzedażową, w której silny akcent kładziony jest na dostępność w sieci ponad 4600 własnych placówek Poczty Polskiej coraz bogatszej oferty towarów handlowych dostarczanych przez polskich producentów. Przykładem niech będzie współpraca z polską z fabryką cukierków Pszczółka, której produkty są jednymi z najlepiej sprzedających się spośród wszystkich towarów dostępnych w naszych placówkach. Bogaty asortyment książek adresowanych zarówno do młodych, jak i starszych jest dostępny dzięki współpracy właśnie z polskimi wydawnictwami. W wielu miastach Poczta Polska to jedyne miejsce, gdzie jeszcze można kupić książki. Szczególnie dbamy o obecność krajowych artykułów handlowych w każdej grupie asortymentowej. Dokładamy też starań o nawiązanie współpracy z kolejnymi podmiotami polskimi działającymi na naszym rynku. #KupujŚwiadomie #Produktpolski to akcja, która wpisuje się w profil naszej działalności – podkreślił Grzegorz Kurdziel, Wiceprezes ds. sprzedaży Poczty Polskiej.
Istotę codziennych wyborów podkreślał Jarosław Oniszczuk, Członek Zarządu PKP Intercity S.A.
– Dla dalszego harmonijnego rozwoju Polski i naszej gospodarki niezwykle ważne są codzienne wybory i świadome sięganie po polskie produkty oraz korzystanie z usług rodzimych przedsiębiorstw. W ten sposób działamy w PKP Intercity i cieszymy się, że z inicjatywy Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa oraz Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi będziemy wspierać budowanie świadomości w tym zakresie wśród dziesiątek milionów Polaków, którzy każdego roku podróżują naszymi pociągami – powiedział Jarosław Oniszczuk, Członek Zarządu PKP Intercity S.A.