Na dwóch nowych mostach, które wkrótce zbudowane zostaną we Wrocławiu, powstanie torowisko. Trasa tramwajowo-autobusowa połączy pętlę na Sępolnie z nową pętlą, która ma powstać obok osiedla Olimpia Port.
Umowa na budowę nowych mostów Chrobrego w ciągu drogi wojewódzkiej nr 455 we Wrocławiu opiewa na kwotę prawie 70 mln zł. Podpisana została między Wrocławskimi Inwestycjami a wykonawcą – firmą Trakcja PRKiI S.A. z Warszawy. Realizator prac ma 2 lata na doprojektowanie nowej przeprawy przez Odrę między Sępolnem a Swojczycami oraz jej budowę. Co dokładnie powstanie?
Inwestycja obejmuje budowę dwóch mostów drogowych – mostu nad kanałem przeciwpowodziowym (most Południowy) oraz nad kanałem żeglugowym (most Północny) wraz z powiązaniem ich z ulicami sąsiednimi oraz budową lub przebudową sieci:gazowej, wodnej, kanalizacji deszczowej, MTTK, elektroenergetycznych wraz z oświetleniem.
Obiekty budowane będą wraz z torowiskiem. Most Południowy będzie miał 153,5 m długości całkowitej, Północny – 75,3 m. Oba powstaną tuż obok istniejących mostów Chrobrego, zlokalizowanych między ul. Mickiewicza i Monte Cassino na Sępolnie a ul. Swojczycką. Ich zadaniem będzie przejęcie ruchu komunikacji miejskiej oraz pieszo-rowerowego.
Trasa tramwajowa:
Nowa trasa tramwajowo-autobusowa będzie miało ponad 2,1 km długości. Przebieg linii planowany jest z ul. Mickiewicza, przez dwa nowe mosty Bolesława Chrobrego i dalej ul. Swojczycką. Za skrzyżowaniem Swojczyckiej z Mydlaną torowisko ma przechodzić z północnej strony drogi na południową – dzięki temu pasażerowie będą mieli lepszy dostęp do przystanku. Jednocześnie taka koncepcja budowy nowej linii pozwoli zachować zdecydowaną większość rosnących w okolicy drzew.