Remonty torowisk i sieci trakcyjnej, modernizacja zajezdni, zwiększenie zatrudnienia i co za tym idzie poprawa punktualności czy unowocześnienie taboru. To tylko niektóre z wyzwań stojących przed MPK Wrocław. Przewoźnik przedstawia konkretne plany na 2024 rok.
Ostatnie lata stały pod znakiem programu TORYwolucja, w ramach którego wrocławskie MPK zrealizowało na terenie miasta blisko 60 inwestycji za ponad 300 milionów złotych! To jednak nie koniec działań w tym zakresie.
– Nie zatrzymujemy się i kontynuujemy realizowanie zadań mających na celu poprawę komfortu i bezpieczeństwa naszych pasażerów. W ramach naszego flagowego programu TORYwolucja, w latach 2019-2023, wykonaliśmy wszystkie pilne remonty, a teraz na bieżąco remontujemy tory i sieć trakcyjną – mówi Witold Woźny, prezes MPK Wrocław. – W roku 2024 wykonamy przede wszystkim remonty torowisk w newralgicznych punktach miasta – dodaje.
Najpierw rewolucja, potem ewolucja
MPK Wrocław planuje w tym roku prace remontowe w zakresie poprawy stanu torowisk oraz sieci trakcyjnej. Zgodnie z zapowiedzią zrealizowane w tym roku zostaną następujące zadania:
- wymiana rozjazdu na skrzyżowaniu ul. Kazimierza Wielkiego i Szewskiej (rozjazd od strony ul. Krupniczej wraz z odcinkiem prostym od ul. Świdnickiej do ul. Szewskiej),
- wymiana rozjazdów na skrzyżowaniu placu Powstańców Wielkopolskich z ul. Trzebnicką oraz przebudowa połączenia z Zajezdnią Ołbin wraz z przebudową sieci trakcyjnej,
- modernizacja torowiska w ul. Szczytnickiej,
- modernizacja torowiska w ul. Powstańców Śl. od ul. Piłsudskiego do ul. Swobodnej,
- modernizacja przejazdu na skrzyżowaniu ul. Grabiszyńskiej z ul. Zaporoską,
- budowa rozjazd w ul. Słowiańskiej przy zajezdni Ołbin (rozjazd od strony Jedności Narodowej) wraz z siecią trakcyjną,
- wymiana sieci trakcyjnej w ul. Powstańców Śląskich od ul. Świdnickiej do Al. Hallera i na ul. Kosmonautów,
MPK wyremontuje także zajezdnie. Na zajezdni autobusowej przy ul. Obornickiej wykonana zostanie lakiernia, a gruntowny remont przejdzie jednak z hal zajezdni tramwajowej „Gaj”. Ponadto zakończona zostanie modernizacja zajezdni tramwajowej „Borek”.
Dużo wymagam od siebie – rozmowa z Witoldem Woźnym, Prezesem MPK Wrocław
Ciąg dalszy rewolucji taborowej
Do końca roku przyjedzie do Wrocławia 16 nowych tramwajów Moderus Gamma i we flocie MPK będzie ich już łącznie 46, w ramach podpisanej w 2021 roku umowy z Modertrans. Flotę przewoźnika zasilą także 24 nowoczesne tramwaje Pesa Twist (pierwsze do końca kwietnia, ostatnia na początku przyszłego roku). Pesy mają sukcesywnie zamieniać najstarsze modele w taborze tramwajowym, czyli Konstale 105 (105Na, 105NWr i 105 NWrAs).
Historyczne podwyżki dla pracowników
Na początku tego roku MPK podpisało porozumienie z dwiema organizacjami związkowymi, które były stroną sporu zbiorowego. Formalnie kończy to spór zbiorowy. Udało się uzyskać kompromis, który godzi interes pracowników z możliwościami finansowymi spółki. – Mamy nadzieję, że trzecia organizacja, która była stroną sporu zbiorowego wróci do rozmów. Porozumienie jest gotowe do podpisu – podkreśla prezes Woźny.