Podsumowując: Wartość inwestycji „Rewitalizacja i odbudowa częściowo nieczynnej linii kolejowej nr 182 Tarnowskie Góry – Zawiercie” to 660 mln zł netto. Dofinansowanie unijne w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko wynosi ponad 500 mln zł. Wykonawca planuje zakończyć inwestycję w IV kwartale 2023 roku.
Powiązane artykuły
Pierwszy dwupoziomowy pociąg Coradia Max wyprodukowany w Chorzowie wyjechał do Niemiec
Alstom realizuje zamówienie na dostawę 130 elektrycznych pociągów Coradia Max dla klienta SFBW z Badenii-Wirtembergii. Jest to największe jak dotąd zamówienie na pociągi piętrowe realizowane w chorzowskim zakładzie Alstom. Oprócz dostawy pociągów piętrowych dla Badenii-Wirtembergii, śląski zakład będzie odpowiedzialny za produkcję wagonów i komponentów do pociągów piętrowych dla dwóch innych klientów w Niemczech. Czterowagonowe pociągi […]
Nowoczesne pojazdy na torach zwiększają bezpieczeństwo
Nowoczesne podbijarki torów i rozjazdów Zakupione maszyny za ponad 81 mln zł to dwie wysokowydajne podbijarki torowe i jedna rozjazdowa. Proces podbicia polega na uniesieniu toru, z jednoczesnym podsypaniem pod podkłady tłucznia. Dzięki temu, po opuszczeniu, tor znajduje się na odpowiedniej wysokości. Nowe pojazdy sprawnie regulują położenie torów i rozjazdów, aby pociągi mogły jeździć szybko i bezpiecznie. Istotnym […]
Czekali ponad 20 lat. Kolejowa rewolucja w Rypinie
Pociąg w Rypinie to już nie marzenie – to fakt. W niedzielę 12 grudnia pociąg TLK „Flisak” wjechał na rypińskie tory. To wynik uruchomienia nowego połączenia Katowice – Gdynia – Katowice, przez Sierpc, Rypin i Brodnicę. W Rypinie pociąg nie był widziany od 21 lat. W uroczystości podsumowania prac i przywitania pociągu wzięli udział m. […]