Inwestycje Tabor Wydarzenia

Skład umyty w godzinę. PKP Intercity zakończyło przebudowę warszawskiej myjni

Prace w ramach pierwszego etapu budowy myjni współfinansowała UE w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 dla projektu „Przyspieszamy komfortowo – unowocześnienie wagonów i zakup lokomotyw dla PKP Intercity S.A.” [POIS.05.01.00-00-0023/17]. PKP Intercity na przedmiotowy projekt pozyskało 495 765 401,97 zł dotacji z funduszy unijnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Łącznie z funduszy unijnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 PKP Intercity pozyskało 1 010 972 287,48 zł dotacji.

– Rozwijamy PKP Intercity wielokierunkowo, inwestując nie tylko w tabor, lecz także w infrastrukturę. Nowoczesna myjnia to kolejna inwestycja wykonana z myślą o ekologii. W trosce o środowisko naturalne zastosowaliśmy gamę rozwiązań, które ograniczają wpływ myjni na otoczenie. Dzięki oczyszczalni ścieków o obiegu zamkniętym i pozyskiwaniu wody z opadów atmosferycznych, myjnia będzie zużywać stosunkowo nieduże ilości tego cennego surowca – mówi Marek Chraniuk, Prezes Zarządu PKP Intercity.

 

Inwestując w zaplecza techniczne przygotowujemy się do obsługi coraz większej liczby pociągów, które w kolejnych latach będą wyjeżdżać na tory. Nowoczesne stacje postojowe zapewniają wyższy standard obsługi technicznej naszej floty. Dzięki myjniom automatycznym, takim jak ta na warszawskim Grochowie, znacząco przyspieszymy kompleksowe przygotowanie pociągów do trasy – podkreśla Tomasz Gontarz, Członek Zarządu PKP Intercity.

Inwestycje w nowoczesne, przyjazne środowisku stacje postojowe

Obiekt na warszawskim Grochowie to pierwsza z zaplanowanych 7 nowoczesnych myjni, w które zostaną wyposażone stacje postojowe w ramach konsekwentnie realizowanego największego programu inwestycyjnego w historii PKP Intercity. Do 2030 roku spółka zainwestuje 2,6 mld zł w przyjazne środowisku stacje postojowe i zaplecza techniczne. Unowocześnienie infrastruktury technicznej przyniesie standaryzację obiektów. Po zakończeniu inwestycji będą one podzielone na trzy kategorie, dostosowane do odpowiedniego standardu uwzględniającego potrzeby taborowe w danej lokalizacji pod kątem realizacji rozkładu jazdy. W 2030 roku PKP Intercity będzie dysponować 52 stacjami postojowymi, a także bocznicami kolejowymi na terenie całej Polski.

Dodaj komentarz