Przewoźnicy kolejowi w 2020 r. zadeklarowali wymianę pasażerską na blisko 2,8 tysiąca stacjach, przy czym na części z nich brak było faktycznych zatrzymań pociągów. Dotyczy to zwłaszcza stacji na których przewoźnicy zadeklarowali minimalną wymianę pasażerską (przypisanie pasażerów do nich związane jest z systemami sprzedaży), stacji granicznych, jak też stacji wyłączonych z eksploatacji z powodu prac […]
W 2020 r. do Urzędu Transportu Kolejowego wpłynęły 944 skargi pasażerów – wśród nich 103 bezpośrednio dotyczyło sytuacji związanej z COVID-19. Ponadto konsultanci UTK udzielili pasażerom łącznie 1340 porad za pośrednictwem infolinii. Pierwszy raz od wielu lat liczba skarg przesłanych przez pasażerów nie przekroczyła tysiąca. W 2019 r. do UTK wpłynęło łącznie 1341 skarg. W […]
W ubiegłym roku do Rzecznika Praw Pasażera Kolei wpłynęły 263 wnioski o wszczęcie postępowań polubownych – informuje Urząd Transportu Kolejowego. Aż 2/3 spraw zakończyły się polubownie. Postępowania trwały średnio 39 dni. Rzecznik Praw Pasażera Kolei działa przy Prezesie Urzędu Transportu Kolejowego. Zajmuje się pozasądowym rozstrzyganiem sporów pomiędzy pasażerami a przedsiębiorstwami kolejowymi. W 2019 r. do […]