– Jesteśmy otwarci na nawiązanie współpracy z podmiotami, które świadczą usługę utrzymania sieci trakcyjnej. Nie tylko możemy dla nich przygotować niezbędne urządzenia, to możemy również podjąć się przeprowadzenia zabezpieczenia sieci przed sezonem zimowym – deklaruje Arkadiusz Błoch, prezes zarządu spółki. – Mamy odpowiednie ekipy i wyposażenie, które umożliwia nam realizację zleceń w każdym zakątku kraju – dodaje.
Rozwiązanie proponowane przez Art In Energy pozwoli w znacznym stopniu zautomatyzować i usprawnić procesy polegające głównie na utrzymywaniu sieci trakcyjnej i zabezpieczaniu jej przed czynnikami atmosferycznymi, w szczególności niską temperaturą i wilgocią, skutkującymi oblodzeniem. W rezultacie umożliwi zminimalizowanie ryzyka wystąpienia wynikających z nich awarii, takich jak zrywanie, kruszenie przewodu DJP czy brak styku między pantografem pociągu a siecią trakcyjną. Technologia przyczyni się zatem bezpośrednio do poprawy bezpieczeństwa energetycznego kolei, a także zmniejszy koszty jej eksploatacji i wyeliminuje szereg związanych z nią i występujących obecnie problemów, które wynikają w dużej mierze z niedoskonałości stosowanych technologii manualnego zabezpieczania przewodów trakcyjnych.
Rozwiązanie, pierwotnie zaprojektowane dla obszaru kolejnictwa, znajdzie zastosowanie także na liniach tramwajowych. Spółka pracuje nad przystosowaniem technologii nanoszenia preparatu antyoblodzeniowego do obsługi linii tramwajowych dla jednego z największych krajowych zarządców infrastruktury tramwajowej.