Firma ELESTER triumfowała na Międzynarodowych Targach Kolejowych TRAKO 2023 w Gdańsku. Prezentowane rozwiązania zdobyły uznanie jury aż w trzech konkursach targowych.
Jak podkreślają przedstawiciele spółki, to niezwykle inspirujące, że w oczach ekspertów branżowych firma ELESTER jest nieprzerwanie od lat postrzegana jako technologiczny lider sektora kolejowego w Polsce. Ten sukces to efekt zaangażowania i bliskiej współpracy z przedstawicielami infrastruktury, celem tworzenia nowych rozwiązań konstruowanych od podstaw z myślą o krajowych uwarunkowaniach i potrzebach.
Komisje konkursowe oceniające prezentowane na targach osiągnięcia techniczne spółek brały pod uwagę zarówno innowacyjność prezentowanych rozwiązań, jak i ich realny wpływ i znaczenie na rozwój krajowej infrastruktury. Właśnie te dwa aspekty pozwoliły Systemowi automatyki kompensacji mocy biernej ARD-CZAT na zdobycie Nagrody Głównej w konkursie im. prof. Jana Podoskiego organizowanego przez Izbę Gospodarczą Komunikacji Miejskiej. ELESTER otrzymał również wyróżnienia w konkursie głównym Międzynarodowych Targów Gdańskich im. inż. Józefa Nowkuńskiego za Cyfrowy system sterowania odłącznikami sieci trakcyjnej, z funkcją wyizolowania, uszynienia i uziemienia odcinków zasilania. Zwieńczeniem osiągnięć konkursowych spółki było wyróżnienie dla Modułu pomiarowego wysokiego napięcia prądu stałego HVM CZAT7 przyznane w konkursie im. prof. Czesława Jaworskiego organizowanego przez Zarząd Krajowy Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji Rzeczypospolitej Polskiej.
Ogłoszenie wyników konkursów odbyło się na uroczystej wieczornej gali zorganizowanej w wyjątkowych wnętrzach Filharmonii Bałtyckiej im. Fryderyka Chopina w Gdańsku z udziałem przedstawicieli administracji państwowej, instytucji kolejowych, stowarzyszeń branżowych oraz przedstawicieli firm. ELESTER reprezentowany był przez Członka Zarządu pana Tomasza Besztaka.
ELESTER (dawniej ELESTER-PKP) to spółka technologiczna produkująca automatykę kolejową i systemy sterowania. Wieloletnie doświadczenie pozwoliło, jako jedynej krajowej firmie na wypracowanie całościowych rozwiązań produktowych i systemowych w trzech odrębnych domenach inżynierii transportu szynowego. Należą do nich obszary z zakresu systemów sterowania ruchem kolejowym (SRK), elektroenergetyka kolejowa z systemami automatyki podstacji trakcyjnych (PT) oraz systemy sterowania kolejowymi urządzeniami niskiego napięcia przeznaczonymi m.in. do elektrycznego ogrzewania rozjazdów (EOR) i oświetlenia terenów kolejowych.