Wywiad z Patrickiem Fabre – Dyrektorem Generalnym Lacroix w Hiszpanii na temat aktywności spółki w Polsce, jej potencjału i filozofii.
Panie Prezesie, pomimo realizowania na terenie naszego kraju dużych projektów Lacroix wydaje się dość anonimową firmą dla polskich czytelników. Czy może Pan przedstawić firmę polskiemu sektorowi kolejowemu?
Przekonani, że technologia powinna przyczyniać się do tego, aby nasze środowisko życia stało się prostsze, bardziej zrównoważone i bezpieczniejsze, LACROIX wspiera swoich klientów w budowie inteligentnych ekosystemów życiowych i zarządzaniu nimi dzięki połączeniu sprzętu i technologii. Jako notowana na giełdzie rodzinna firma o średniej kapitalizacji, z obrotem w wysokości 501 mln euro w 2021 r., LACROIX łączy w sobie niezbędną elastyczność wymaganą do wprowadzania innowacji w ciągle zmieniającym się sektorze technologicznym z możliwością uprzemysłowienia solidnego i bezpiecznego sprzętu, najnowocześniejszym know-how w zakresie przemysłowych rozwiązań IoT i sprzętu elektronicznego do zastosowań krytycznych oraz długoterminową wizją inwestowania i budowania na przyszłość.
LACROIX projektuje i produkuje sprzęt elektroniczny dla swoich klientów, w szczególności z branży motoryzacyjnej, automatyki domowej, lotniczej, przemysłowej i zdrowotnej (największy zakład produkcyjny znajduje się w Polsce). LACROIX dostarcza również bezpieczny sprzęt do zarządzania infrastrukturą krytyczną, taką jak inteligentne drogi (oświetlenie uliczne, znaki drogowe, zarządzanie ruchem, V2X) oraz zarządzanie i eksploatacja systemów wodnych i energetycznych.
Korzystając ze swojego bogatego doświadczenia i wiedzy, Grupa współpracuje ze swoimi klientami i partnerami, w celu budowania pomostu pomiędzy światem dzisiejszym a światem jutra. Pomaga tworzyć przemysł przyszłości i jak najlepiej wykorzystać innowacyjne rozwiązania dostarczając sprzęt dla mądrzejszego świata.
Jak Lacroix przedstawia się w liczbach? W ilu krajach jesteście obecni, ile posiadacie przedstawicielstw i gdzie, na świecie, realizujecie najciekawsze Pana zdaniem projekty?
Rozwój międzynarodowy jest od kilku lat częścią strategii LACROIX. Jesteśmy obecni na 4 kontynentach, w 12 krajach, zatrudniając ponad 5000 pracowników. Zgodnie z naszym planem strategicznym Leadership 2025 rok 2021 zakończył się przejęciem amerykańskiej firmy EMS Firstronic. 80% naszych przychodów pochodzi z regionu EMEA, a 20% z projektów w Ameryce Północnej.
- 619 mln € przychodów w 2021 r
- 5300 współpracowników w 12 krajach
Nasze lokalizacje w 12 krajach:
Wspomniałem o Polsce. Żeby nie być gołosłownym – jakie prace zrealizowaliście lub realizujecie w kraju nad Wisłą?
Obecnie uczestniczymy w realizacji największego projektu związanego z Systemem Informacji Pasażerskiej, jaki kiedykolwiek został wdrożony w Polsce w branży kolejowej dla PKP PLK. W zakres prac LACROIX wchodzi projekt, produkcja, certyfikacja i dostawa kilku konfiguracji wyświetlaczy PI (łącznie ponad 700 sztuk) oraz dostawa ponad 500 zegarów platformowych, które wyposażą 133 stacji.
Co chyba równie ważne dla polskiego rynku jesteście także dużym pracodawcą – dlaczego wybraliście Kwidzyn na lokalizację fabryki i ile osób tam pracuje?
Kwidzyn jest rzeczywiście największym zakładem produkcyjnym w Grupie LACROIX, zatrudniającym 2000 pracowników w 2 zakładach o powierzchni 30 600 mkw.