Pasażer Raport z Polski

Telefony, wózki i… protezy – co gubią pasażerowie pociągów PKP Intercity?

Mała elektronika, kluczyki do samochodu, zabawki, a nawet proteza zębowa – pasażerowie w pociągach PKP Intercity zostawiają najróżniejsze przedmioty. Zguby trafiają do Biura Rzeczy Znalezionych przewoźnika. W roku 2023 podróżni zostawili w pociągach ponad 13 tys. rzeczy.

W 2023 roku w pociągach PKP Intercity pasażerowie zostawili ponad 13 tys. przedmiotów. (Fot. PKP Intercity S.A.)
W 2023 roku w pociągach PKP Intercity pasażerowie zostawili ponad 13 tys. przedmiotów. (Fot. PKP Intercity S.A.)

Najczęściej powtarzającymi się zgubami w pociągach PKP Intercity jest tzw. mała elektronika. To ładowarki do telefonów czy laptopów, telefony i laptopy, czy kluczyki do samochodu. Powszechne są pozostawione części garderoby: czapki, rękawiczki, marynarki oraz rzeczy osobiste, jak okulary, portfele czy parasole. Często znajdywane są także torebki z żywnością czy zabawki.

– Do najbardziej zaskakujących zgub należały m.in. wózek inwalidzki, proteza zębowa, zestaw do paintballa, dywan czy wózki dziecięce – wylicza Cezary Nowak, rzecznik prasowy PKP Intercity.

 

Ile czasu pasażerowie mają na odebranie swoich zgub?

Zgodnie z ustawą, po upływie 3 dni od dnia otrzymania rzeczy od znalazcy, PKP Intercity powinno przekazać ją właściwemu staroście, chyba że w tym terminie zgłosi się osoba uprawniona do odbioru rzeczy.

– Jeśli wartość rzeczy wynosi poniżej 100 zł, starosta ma prawo odmówić ich przyjęcia – dodaje Cezary Nowak. – W przypadku odmowy przyjęcia rzeczy przez właściwego starostę, znalazca albo właściwy zarządca, może postąpić z rzeczą według swojego uznania.

 

Spółka PKP Intercity od 1 lutego będzie prowadzić rejestrację rzeczy znalezionych w wersji elektronicznej. Wpisy będą automatycznie publikowane na stronie przewoźnika w zakładce Obsługa Pasażerów (Odbiór zgubionego bagażu).

Powyższe rozwiązanie ma na celu ułatwienie podróżnym pozyskiwanie informacji o rzeczach znalezionych.

Dodaj komentarz