W roku 2020 koleje egipskie wzbogaciły się o 226 nowych wagonów pasażerskich. Pojazdy dostarczył jeden z największych producentów taboru kolejowego na świecie – rosyjski TMH.
Ostatni transport 19 wagonów dotarł do Egiptu na początku stycznia.
– Miniony rok był przełomowy – przede wszystkim trudny, jeżeli chodzi o pandemię. Udało się nam jednak utrzymać wysokie tempo dostaw. Z niecierpliwością czekamy na rozpoczęcie produkcji drugiego modelu wagonów wyposażonych w nowoczesne systemy klimatyzacji – powiedział David John, dyrektor techniczny TMH International.
Podpisany kontrakt na 1300 wagonów pasażerskich dla Aleksandrii wart jest 1 mld euro. Umowa podpisana została we wrześniu 2018 r.
Pierwsze wagony producent dostarczył do Aleksandrii w połowie 2020 r. Od lipca firma co miesiąc dostarcza 35 wagonów.
Już po koniec lipca część z nich wyjechała na trasy. Eksploatację rozpoczęły na trzech liniach: Kair – Aleksandria (208 km), Kair – Asjut (380 km) i Kair – Sohag (473 km). Umowa obejmuje 3-letni okres gwarancji.
Jednocześnie TMH rozpoczął proces przenoszenia produkcji wagonów do Tweru na Węgry. W czerwcu 2020 r. firma nabyła fabrykę wagonów w Dunakeszi, gdzie teraz montowane są wagony. Pierwsze 6 pojazdów wyprodukowanych na Węgrzech dotrze do Egiptu jeszcze w lutym.
226 dostarczonych w ubiegłym roku wagonów to wagony pasażerskie trzeciej klasy wyposażone w dynamiczną wentylację i 88 miejsc siedzących. Firma ENR zamówiła 500 takich pojazdów. Kontrakt obejmuje również 800 klimatyzowanych wagonów, w tym 500 trzeciej klasy, 180 drugiej, 90 pierwszej klasy oraz 30 wagonów restauracyjnych.